کد خبر: 251061
تاریخ انتشار :

خباز: منافع ملی مخالفان سیاسی را گرد هم می‌آورد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد رضا خباز٬ با اشاره به اهمیت طرح «مذاکره ملی» در پیشبرد اهداف دولت، گفت: جمع­ کردن جریان‌های سیاسی گوناگون و افرادی با سلایق متفاوت که از ابتدای انقلاب تاکنون نیز هرگز محقق نشده، نیازمند تلاش دوچندان و سعه صدر بیشتر از ناحیه دولت است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره پیکر اندام‌وار دولت و لزوم ایجاد تناسب در تمامی بخش‌­های دولتی برای رسیدن به نتیجه مطلوب،‌ یادآور شد: ما دولت «تدبیر و امید» را٬ دولتی به دور از افراط و تفریط می‌­دانیم که تلاش می­‌کند اعتدال را چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی اعمال کند.

وی افزود: علی­رغم فشارهای فراوان از داخل و خارج و با وجود بداخلاقی­‌هایی که علیه دولت انجام می­‌گیرد، خوشبختانه دولت موفق شده کار را با صبر و بردباری کار را پیش ببرد.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت خاطرنشان کرد: دولت هرگز تمام توجه خود را به مسائل سیاست خارجی معطوف نساخته و به همان میزان به مسائل خارجی اهتمام دارد در پی موفقیت‌­های سیاست خارجی است، در مسائل سیاست داخلی،‌ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز تلاش می‌کند.

خباز با تاکید بر 3 محوری که دولت برپایه توجه به آن می‌­تواند،‌ مسائل اساسی را حل و فصل کند، تشریح کرد: مهمترین محور، افزایش سعه صدر و آستانه تحمل دولت در برابر مشکلات و انتقادهاست. البته این افزایش سعه صدر به هیچ ­عنوان به معنای این نیست که دولت می‌­بایست در برابر توهین‌­ها و بداخلاقی­ ها سکوت کند؛ بلکه مجموعه دولت موظف به پاسخ­گویی صریح و منطقی به انتقادهاست تا ضمن ثبت در تاریخ،‌ از تکرار اهانت‌­هایی که بعضاً مخل کار دولت نیز می‌­شود، جلوگیری شود.

این فعال سیاسی اصلاح­‌طلب در تشریح دومین راهکار پیش روی دولت، افزود: از دیگر سو دولت باید توجه ویژه خود را بر روی مخاطبان اصلی خود که همان مردم هستند، معطوف دارد٬ زیرا مردم پس از ذات اقدس ربوبی، مهمترین سرمایه دولت است و دولت موظف است با بیان دقیق و صریح گزارش عملکردش٬ خود را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

خباز برگزاری نشست­‌های مداوم و ارتباط مستمر با گروه‌­ها و جریان‌های سیاسی مختلف را سومین محور در پیشبرد اهداف دولت دانست و یادآور شد: ابتکار برگزاری ضیافت افطار با حضور نمایندگان جناح‌­های سیاسی مختلف کشور؛ اعم از اصلاح‌­طلب و اصول­گرا که در روزهای پیش شاهد بودیم، تاثیرهای مثبتی با خود به همراه آورد و موجب تلطیف فضای سیاسی کشور در آستانه آخرین دور مذاکرات هسته‌­ای شد.

وی افزود: در جریان این رویداد، کسانی که دولت را رقیب خود می‌­دانستند، متوجه شدند دولت «تدبیر و امید» متعلق به همه مردم و تمام جریان‌های سیاسی کشور است. فراموش نکنیم که دولت از همان نخستین روزهای کار خود با تشکیل کابینه‌­ای متشکل از نیروهای هر دو جناح سیاسی اصلاح­‌طلب و اصول­گرا٬ این مدعا را به اثبات رسانده ­بود.

این فعال سیاسی اصلاح­‌طلب تصریح کرد: جمع کردن جریان‌های سیاسی با سلایق مختلف کار سختی است که در طول تاریخ 36 ساله انقلاب سابقه نداشته­‌است.

خباز در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد تنش در حاشیه چنین جلساتی امری کاملاً طبیعی است و این­که انتظار داشته­ باشیم. تحقق چنین طرحی بدون پرداخت هزینه آن انجام گیرد،‌ نادرست است. بی­‌شک کسانی که اصل مذاکره را قبول ندارند،‌ نسبت به برگزاری چنین نشست‌­هایی مواضعی غیرمنطقی اتخاذ خواهند کرد و با ایجاد تنش در تحقق آن اخلال ایجاد می­‌کنند٬ اما باتوجه به اهمیت برگزاری چنین طرحی برای دولت و مردم،‌ می‌بایست با آمادگی کامل در راستای تحقق ایده گفت­‌وگو برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که همه جریان‌ها٬ منافع ملی را در اولویت قرار داده و بر اساس آن٬ اقدامات خود را سامان دهند،‌ تحقق طرح «مذاکره ملی» دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها