کد خبر: 543990
تاریخ انتشار :

ترامپ عقب نشینی کرد

ترامپ عقب نشینی کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، روزنامه هنگ کنگی "ساوت چاینا" روز شنبه نوشت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که هواوی پیشرو برنامه های جاسوسی برای دولت چین است و از این پس این شرکت اجازه همکاری با شرکت های آمریکایی را نخواهد داشت.

آمریکا حتی بعد از هواوی تهدید کرده بود ظرف چند هفته آینده برای قرار دادن نام شرکت 'داجیانگ' شنزن سازنده پهپاد و شرکت هایکویژن، تولید کننده تجهیزات نظارتی ویدئویی چین در فهرست سیاه خود تصمیم خواهد گرفت.

گزارش می افزاید ترامپ که ملاقاتی با شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در اوزاکا ژاپن داشته است، گفت که این مذاکرات بهتر از آنچه تصور می کرده به انجام رسیده است.

گزارش حاکی است که رییسان جمهوری خلق چین و آمریکا در جریان این دیدار درباره دانشجویان، کره شمالی و همچنین مساله تایوان گفت و گو کرده اند.

همزمان با این ملاقات اعلام شده که فعلاً تعرفه تازه ای بر روی کالاهای چینی در نظر گرفته نمی شود و رییس جمهوری چین به ترامپ گفته است که باید از منافع مهم و محوری پکن حراست شود.

بر این اساس طرفین مذاکرات متوقف شده پس از ۱۱ دور را دوباره از سر می گیرند و فعلاً تعرفه متقابلی بین دو طرف اعمال نخواهد شد.

اما به رغم این توافقات طرفین فقط با شروع مذاکرات موافقت کرده اند و هیچ گامی برای برطرف کردن تنش ها و مناقشات اساسی تجاری برنداشته اند و پیش بینی می شود هیات های دو کشور در روزهای آتی مذاکرات سختی در پیش داشته باشند و باید بار دیگر مسایل اساسی را مورد بحث و رایزنی قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها