کد خبر: 612984
تاریخ انتشار :

تناقض گویی آمریکایی‌ها در ماجرای حمله به سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جان کربی سخنگوی پنتاگون درتوئیتی نوشت: دولت عراق در حال انجام تحقیقاتی است تا شناسایی کند چه کسانی حملات راکتی روزها و هفته های اخیر به خاک این کشور را انجام داده اند. اما اگر بخواهیم صریح باشیم، ما از اطلاعات دولت عراق برای انجام حملات شب گذشته(به منطقه ای در سوریه) استفاده نکردیم.

وزارت دفاع عراق شب گذشته در بیانیه‌ای با رد ادعای وزیر دفاع آمریکا مبنی بر همکاری اطلاعاتی با عراق در حمله به مواضعی در خاک سوریه اعلام کرد: این وزارتخانه از محتوای اظهارات «لوید اوستن» مبنی بر انجام تبادل داده های اطلاعاتی با عراق - قبل از حمله (آمریکا) به برخی مواضع در داخل خاک سوریه- ابراز تعجب می کند.

این بیانیه تاکید کرد: ما ضمن اینکه حصول چنین امری را رد می کنیم، تاکید می کنیم که همکاری ما با نیروهای ائتلاف بین المللی منحصر به هدف مشخص تشکیل این ائتلاف یعنی مبارزه با گروه داعش و تهدید آن است؛ به گونه ای که حاکمیت عراق و سلامت سرزمینی آن را حفظ می کند.

از طرفی هم روسیه از آمریکا انتقاد کرد چرا تنها دو دقیقه قبل از انجام حمله هوایی به خاک سوریه، آن را به مسکو اطلاع داده است. جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به انتقاد روسیه گفت که این یک حمله فوری بود و ما قبل از انجام حمله آن را به اطلاع روسیه رساندیم اما به دلیل مسائل امنیتی، مسئله زمان برای ما خیلی حساس بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها