کد خبر: 616308
تاریخ انتشار :

حمله به زندان داعشی‌ها در شمال شرق سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع محلی، عصر امروز (چهارشنبه)، به شبکه «المیادین» گزارش دادند که عده‌ای افراد مسلح به زندان داعشی‌ها در منطقه الکبیبه در جنوب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است، حمله کرده‌اند.

منابع یادشده به المیادین در این خصوص خبر دادند که این حمله حدود ساعت ۱۲ دیشب به وقت محلی رخ داده است آن هم درست در زمانی‌ که گشتی‌های آمریکایی در حال انتقال تعدادی از زندانیان داعشی به پایگاه غیرقانونی خود در شهر الشدادی بودند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که این حمله تنها چند دقیقه پس از آن انجام شد که یک بالگرد آمریکایی در محوطه زندان فرود آمد تا تعدادی از زندانیان داعشی را از زندان کبیبه به زندان شهر الشدادی منتقل کند.

با این حال، این منابع گفتند که روند انتقال زندانیان داعشی بار دیگر به حالت عادی بازگشت و عناصر داعش به واسطه بالگردهای آمریکایی از زندان‌های استان الحسکه و دیرالزور به سمت مرز سوریه و عراق در نزدیکی شهر البوکمال منتقل شدند تا «برای حملات جدید علیه مواضع ارتش سوریه و عراق از آنها استفاده شود».

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز روز گذشته از اقدام نظامیان تروریست آمریکایی در انتقال ۶۰ تروریست داعشی از زندان‌های تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، به میدان نفتی «العمر» بزرگترین میدان نفتی سوریه خبر داد.

به گفته ناظران سیاسی، نیروهای آمریکایی در آن دسته مناطقی که در سوریه آن را تحت اشغال دارند به‌ ویژه در منطقه «التنف» (مرز سوریه، عراق، اردن) بر آموزش برخی گروه‌های تروریستی نظارت می‌کنند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و «اسود الشرقیه»‌ اشاره کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها