کد خبر: 617029
تاریخ انتشار :

اعزام هیأت صهیونیست برای رایزنی درباره ایران به آمریکا واشنگتن

فارس/ طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، هیأت این رژیم بدون حضور «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش عصر امروز عازم آمریکا می‌شود.

اعزام هیأت صهیونیست برای رایزنی درباره ایران به آمریکا واشنگتن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش داد سفر از پیش اعلام شده هیأت رژیم صهیونیستی به واشنگتن علیرغم لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، انجام خواهد شد.

طبق اعلام واحد اطلاع‌رسانی ارتش رژیم صهیونیستی، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «تل کالمن» رئیس اداره امور راهبردی و دایره سوم ارتش رژیم صهیونیستی بدون حضور «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم دیدارهایی با مقامات نظامی آمریکا در این کشور خواهند داشت.

آن‌ها قرار است عصر امروز (یکشنبه) فلسطین اشغالی را ترک و عازم واشنگتن شوند.

منابع صهیونیستی، بعدازظهر روز شنبه،‌ از لغو سفر رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به واشنگتن خبر دادند.

«باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «والا» در حساب کاری خود در شبکه توئیتر خبر داد که کوخاوی سفر برنامه‌ریزی شده خود را که قرار بود این هفته به واشنگتن صورت بگیرد، به علت تنش با نوار غزه و درگیری‌ها در قدس لغو کرده است.

طبق گزارش اخیر وبگاه آمریکایی «آکسیوس»‌ قرار بود «مئیر بن شبت»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد این هفته برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص موضوع ایران عازم واشنگتن شوند.

علی‌رغم آن‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی در روزها و هفته‌های اخیر و در جریان مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین به تکاپو افتاده و برای بحث درباره ایران قصد سفر به واشنگتن را دارند، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شده که سفر هیأت رژیم صهیونیستی به ایالات متحده، تأثیری بر مواضع آمریکا در خصوص بازگشت به برجام نخواهد داشت.

جن ساکی در حالی مدعی شده که تل‌آویو بر مواضع دولت بایدن در قبال ایران تأثیر نخواهد گذاشت که یک مقام ارشد صهیونیستی هفته گذشته گفت که اسرائیل امیدوار است که بتواند صدای خود را منعکس کند.

این مقام صهیونیستی در این خصوص گفت: «فکر نمی‌کنیم که [بازگشت به توافق ایران] هنوز یک توافق نهایی و انجام شده باشد. ما [به واشنگتن] می‌رویم زیرا قصد داریم بر این فرایند تأثیر بگذاریم».

طبق گزارش‌ها، کوخاوی قصد داشت در سفر به واشنگتن با مقام‌های دفاعی آمریکا همچون «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی، «لوید آستین» رئیس‌ پنتاگون و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها