کد خبر: 618039
تاریخ انتشار :

لاوروف اتحادیه اروپا و آمریکا را به خودکامگی متهم کرد

رویارویی شدید روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا را به خودرایی و خودکامگی در امور جهانی متهم کرد.

رویارویی شدید روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه نیوز، از مسکو، لاوروف روز جمعه در یک نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل، تلاش برای اعمال خودکامی در امور جهانی ازسوی آمریکا و اتحادیه اروپا را غیرقابل قبول خواند.

وی خاطرنشان کرد که نمونه ای از این گونه اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی، وضع تحریم های یکجانبه غیرقانونی بدون هرگونه مبنای حقوقی بین المللی است.

لاوروف گفت: در شرایط همه گیری کرونا، این گونه محدودیت ها، امکانات تعدادی از کشورها برای مبارزه با شیوع بیماریها را به شدت کاهش می دهد. 

به گفته وزیر خارجه روسیه، کشورهای غربی سعی دارند روند شکل گیری نظام چندقطبی جهانی را متوقف کنند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: غرب برای این منظور نظریه به اصطلاح برقراری نظم بر اساس اصول را پیش می برد و درصدد جایگزینی آن بجای قوانین بین المللی است. 

 وی ادامه داد: این اصول در گردهمایی های غیرعلنی سران کشورهای غربی تعیین و سپس به سایر کشورهای جهان تحکیل می شود.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که کشورش از دیگر کشورها می خواهد تا در اجرای سیاست خارجی خود از اصول منشور ملل متحد پیروی  کنند که بر احترام به حق حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی دیگران و حل و فصل مسائل مورد اختلاف از راههای سیاسی - دیپلماتیک و خودداری از تهدید بکارگیری زور تاکید دارد. 

 وی گفت: هر گونه اقدامات خارج از چارچوب منشور ملل متحد برای حذف روند تصمیم گیری در مورد مسائل بین المللی را زیانبار می دانیم. 

 لاوروف افزود: غرب دیگر مواظب حفظ اصول و قوانین بین المللی نیست و از بقیه کشورها می خواهد نظم تعیین شده از سوی آن را رعایت کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها