کد خبر: 619406
تاریخ انتشار :

یادداشت روزنامه نگار / سعید آجورلو، مدیرمسئول روزنامه صبح نو:

انتخابات 1400 از زمان عقب است

انتخاب 1400 تا کنون انتخابات سیاست بوده و قرار است در یک ماه این سیاست خود را در جامعه شناسی سیاسی بازتاب دهد

انتخابات 1400 از زمان عقب است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید آجورلو مدیر مسئول روزنامه صبح نو در یادداشتی نوشته است : این انتخابات از لحاظ زمانی عقب تر از دوره های گذشته است. در این انتخابات دو طرف مشت خود را دیرتر از آنچه گمان می شد، باز کردند. انتخابات  1400 قبل از مرحله ثبت نام تحت تاثیر آقایان رییسی، قالیباف، ظریف و لاریجانی بود. از این چهار فرد ، قالیباف در پنهان و آشکار اعلام کرد که در صورت نامزدی رییسی نامزد نخواهد شد. ظریف به صورت اسرارآمیزی از میان گزینه ها حذف شد و در نهایت لاریجانی پس از قطعی شدن حضور رییسی به میدان آمد. 

بازی پشت پرده سیاسی در سطح لابی و قدرت عینی موجب تاخیر در کمپین کردن نامزدها شد که اثر خود را حتما در رادیکال تر ، فشرده تر و سریع تر شدن رقابت انتخاباتی نشان خواهد داد. رقابتی که باید در حداقل 6 ماه انجام می شد تبدیل به رقابتی یک ماهه شده است. به همین واسطه آسیب های این رقابت بیشتر از همیشه خواهد بود چرا که در زمان کم احتمال خطا در کنش و واکنش سیاسیون و انتخاب جامعه بیشتر می شود. 

انتخاب 1400 تا کنون انتخابات سیاست بوده و قرار است در یک ماه این سیاست خود را در جامعه شناسی سیاسی بازتاب دهد. زمان کم این انتقال احتمال رادیکال شدن و غلظت و شدت فضای سیاسی را بالا می برد. بیانیه ها و توییت های روز ثبت نام را در همین چارچوب می شود تحلیل کرد. بالا رفتن سرعت انتخابات 1400 برای جبران عقب افتادگی از زمان نرمال انتخاباتی است. نکته این است که سرعت زیاد خطرات زیادتری هم دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها