کد خبر: 619724
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیل‌گر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با پروانه مافی:

پزشکیان شانس برد دارد

اصلاح‌طلبان در صورت حذف جهانگیری به دنبال گزینه جایگزین می‌روند و پروانه مافی معتقد است که این گزینه پزشکیان خواهد بود.

پزشکیان شانس برد دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات – شورای نگهبان این طور که اعلام شده قرار است تصمیم نهایی درباره صلاحیت کاندیداها را در جلسه سه‌شنبه بگیرد و تا آن زمان گمانه‌زنی‌ها ادامه خواهد داشت. بر اساس اخبار غیررسمی و شایعات موجود اما به نظر می‌رسد که اسحاق جهانگیری نیز فرصت حضور در این رقابت‌ها را ندارد و اصلاح‌طلبان باید به فکر گزینه جایگزین باشند. گزینه‌ای که گویا مسعود پزشکیان است.

پروانه مافی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» درباره اینکه برنامه اصلاح‌طلبان بعد از حذف احتمالی جهانگیری چیست؟ گفت: «طبق برنامه‌ای که جبهه اصلاحات از قبل آماده کرده و تا امروز بر مدار همان حرکت می‌کند. هر نامزدی که بیشترین رای را در جبهه اصلاحات داشته و در نظرسنجی‌ها نیز بالاتر باشد، مورد حمایت و اجماع قرار می‌گیرد».

وی افزود: «در شرایط کنونی نیز نامزدهای مختلفی از جمله جهانگیری، پزشکیان، محسن هاشمی و ... مطرح هستند. نظر شورای نگهبان درباره این 9 نفر هنوز اعلام نشده است و طبیعتا برخی حذف می‌شوند و عده‌ای می‌مانند. باید منتظر مانده و ببینیم که نهایتا کدام یک از نیروهای اصلاح‌طلب امکان حضور دارند و قطعا از فردی که بیشترین ظرفیت و رای را دارد، حمایت خواهد شد تا در سایه یک انسجام و کار جبهه‌ای و تیمی به خوبی در این انتخابات شرکت کنیم و مردم و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز نتیجه این رویه را مشاهده کنند».

مافی در ادامه گفت: «اگر آنطور که گفته می‌شود آقایان تاجزاده و جهانگیری حذف شوند، باید درباره سایر نیروها نظرسنجی صورت بگیرد. اکنون به نظر می‌رسد که آقای پزشکیان از میان نامزدهایی که انشالله تایید صلاحیت می‌شوند، بیشترین رای را داشته باشند. ضمن اینکه هم اینک که شاهد اقبال پرشور مردم به او هستیم».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح امتیازات پزشکیان گفت: «آقای پزشکیان چند دوره نماینده مجلس بوده و دوستان زیادی دارد که می‌توانند در حوزه‌های انتخابیه و شهرهای خود نقش موثری در حمایت و معرفی پزشکیان داشته باشند».

وی افزود: «او چهره سفیدی است. در طول چند دوره‌ای که در مجلس بوده، همچنین دورانی که در دولت و وزارت بهداشت بوده، حاشیه نداشته است. یک زندگی معمولی دارد و همان‌طور که دوستان خبرنگار هم می‌‌دانند بعد از آنکه همسرش را در یک تصادف از دست داده، خانواده را به تنهایی اداره و فرزندان خوبی تربیت کرده است. صادق، درستکار، دستپاک، متواضع و فروتن است و به آن مفهومی که اصلاح‌طلبان برداشت می‌کنند یک نیروی انقلابی است».

این عضو حزب کارگزاران همچنین گفت: « با توجه به اینکه انتخابات فعلی به خاطر برخی نارضایتی‌های مردم از مسئولان به خصوص در بین توده‌های مردم وضعیت خاص و پیچیده‌ای دارد، به نظر می‌رسد که یک چهره سفید، بدون حاشیه و ویژگی‌های مثبتی که آقای پزشکیان دارد، مورد استقبال قرار بگیرد. ویژگی‌هایی مثل توجه به خانواده، مدیریت صادقانه و متواضع عمل کردن در او منحصر به فرد است و تصور می‌کنیم که به او در جذب آرای خاکستری کمک خواهد کرد. بر این اساس اصلاح‌طلبان روی پیروزی با این گزینه حساب باز کرده‌اند».

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها