کد خبر: 619906
تاریخ انتشار :

امروز سرنوشت برجام مشخص می شود

لندن - ایرنا - اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست این نشست بر عهده "  انریکه مورا " معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

این مذاکرات درحالی از سر گرفته می‌شود که امیدواری‌ها نسبت به احیای توافق‌ هسته ای ایران افزایش یافته است. برداشت قریب به اتفاق قدرت‌های جهانی از ماحصل مذاکرات وین حاکیست که پیشرفت قابل توجهی به دست آمده و دورنمای فعال شدن برجام و رفع تحریم‌های آمریکا نمایان شده است.

«انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد در پایان نشست هفته گذشته کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد: اکنون یک درک مشترکی درباره ضروریات بازگشت آمریکا به برجام، رفع تحریم‌های مرتبط و از سرگیری تعهدات هسته‌ای از سوی ایران حاصل شده است. او در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:‌ معتقدم در مسیر درستی حرکت می‌کنیم و زمان زیادی تا رسیدن به توافق نهایی (برای احیای برجام) باقی نمانده است.

او دقایقی پیش هم در توئیتی از تمدید تفاهم ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه تداوم بازرسی و راستی آزمایی بازرسان آژانس در خصوص برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی استقبال کرد و گفت: تلاش‌ها برای اجرای کامل برجام را دوبرابر می‌کنیم.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کاملا روشن است که پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و فکر می‌کنیم تفاهم در دسترس است.  آنچه باقی مانده قابل توجه هستند. آنها باید مورد مداقه قرار گرفته و پیگیری شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها