کد خبر: 620074
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیل‌گر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین نقوی حسینی

سران اصلاحات در انتخابات نباید مرعوب رادیکال‌ها شوند

سید حسین نقوی حسینی گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات دو نامزد دارند و به نفعشان است به‌جای متشنج‌کردن فضا از نامزدهای خود حمایت کنند.

سران اصلاحات در انتخابات نباید مرعوب رادیکال‌ها شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام شده است و در جبهه اصلاحات صداهای متضادی شنیده می‌شود؛ برخی باور دارند که باید از یکی از دو نامزد موجود اصلاح‌طلب یعنی همتی یا مهرعلیزاده حمایت کرد و برخی هم می‌گویند که جبهه اصلاحات در این انتخابات نامزدی ندارد و مشارکت غیرفعال خواهد داشت. مشارکت غیرفعال کلیدواژه‌ای است که اصلاح‌طلبان چندی است به جای تحریم انتخابات استفاده می‌کنند تا هزینه سیاسی تحریم بر دوششان قرار نگیرد.

سیدحسین نقوی حسینی، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس درباره رویکرد احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو به «نامه‌نیوز» گفت: «دیگر بررسی صلاحیت‌ها انجام شده و نتیجه هم اعلام شده است و همه باید به قانون تمکین و از آن اطاعت کنند و اگر اعتراضی هم وجود دارد باید از مجاری قانونی خود جلو برود. اکنون هم اصلاح‌طلبان دو نامزد در صحنه دارند و اگر بر روی اشخاص موجود دعوا نداشته باشند، می‌توانند از آنها حمایت کنند».

او ادامه داد: «با این اوصاف اتخاذ ژست اعتراضی یا بازی با کلمات و گفتن اینکه ما مشارکت غیرفعال خواهیم داشت که به تعبیری همان تحریم انتخابات است، دردی را دوا نمی‌کند. آقایان مهرعلیزاده و همتی هر دو متعلق به جبهه اصلاحات و دولت هستند؛ آقای همتی که اکنون رئیس بانک مرکزی دولت مستقر است و آقای مهرعلیزاده هم که همیشه اصلاح‌طلب بوده است. پس بهتر است به جای متشنج‌کردن فضا در فضایی انتخاباتی از نامزد خود حمایت کنند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا در این دوره از انتخابات نیروهای رادیکال اصلاح‌طلب می‌توانند تأثیر اساسی بر تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات بگذارند و اصلاحات را به سمت تحریم بکشانند یا خیر، بیان کرد: «به نفع خود اصلاح‌طلبان است که وارد فضایی رادیکال نشوند و در انتخابات حاضر شوند. سران اصلاحات نباید اجازه دهند که تفکری افراطی، براندازانه و خارج از نظام جبهه اصلاحات را هدایت کند. من امیدوارم سران اصلاحات تصمیم درستی بگیرند و با عقلانیت پیش بروند و در انتخابات مرعوب رادیکال‌ها نشوند. شما ببینید که آقای لاریجانی چه برخورد شایسته‌ای انجام داد. او بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها گفت که برای ملت، کشور و نظام آمده بودم و حالا که شرایط حضور فراهم نشد، راضی‌ام به رضای خدا».

او درباره اینکه آیا باتوجه به نامزدهای موجود می‌توان امید به مشارکت بالای مردم در انتخابات داشت، اظهار کرد: «اکنون همه سلیقه‌ها کاندیدا دارند. هم معتدلان نامزد دارند، هم اصولگرایان سنتی، هم اصولگرایان انقلابی و هم اصلاح‌طلبان. آقای رضایی نیرویی مستقل است یا آقای همتی نیروی اعتدالی شناخته می‌شود که در دولت آقای روحانی مسئولیت دارد و آقای مهرعلیزاده هم که اصلاح‌طلبی کامل است. بنابراین این گزاره که مردم به دلیل نبود نیروهای مورد نظرشان در انتخابات شرکت نمی‌کنند، درست نیست».

نقوی حسینی در پایان درباره وضعیت و مناسبت سعید جلیلی با سید ابراهیم رئیسی هم گفت: «به نظر من آقایان رئیسی و جلیلی با هم هماهنگ عمل می‌کنند و در نهایت آقای جلیلی به نفع آقای رئیسی کنار می‌رود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها