کد خبر: 620462
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با محمد مهاجری؛

سبد آرای کاندیداها تغییر می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: 52 درصد یعنی حدود 14 میلیون نفر هنوز نمی دانند می خواهند به چه کسی رأی دهند بنابراین در 19 روز آینده سبد آرای کاندیداها تغییر خواهد کرد.

سبد آرای کاندیداها تغییر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گرچه براساس نظرسنجی ها به ظاهر مشخص است اما این احتمال وجود دارد که بعد از مناظره نامزدها معادلات طور دیگری رقم بخورد.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره ارزیابی آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر آخرین نظرسنجی ایسپا را معتبر بدانیم، 45 درصد مردم یعنی حدود 27 میلیون نفر اعلام کردند قطعا یا حتما در انتخابات شرکت می کنند. از این تعداد 38.5 درصد یعنی معادل حدود 10.5 میلیون نفر اعلام کردند، به آقای رئیسی رأی می دهند. 52 درصد یعنی حدود 14 میلیون نفر نیز هنوز نمی دانند می خواهند به چه کسی رأی دهند. 9 درصد معادل 2.5 میلیون نفر نیز گفتند می خواهند به یکی از نامزدها به غیر از آقای رئیسی رأی دهند. با این اوصاف تعداد آرای سرگردان 4 میلیون از آرای قطعی آقای رئیسی بیشتر است.

وی افزود: در 19 روز آینده سبد آرای کاندیداها تغییر خواهد کرد اما این تغییر در جهت افزایش میزان مشارکت نخواهد بود بلکه آرا بین کاندیداها جا به جا می شود. در این میان تنها نامزدهایی که امکان دارد قدری میزان آرای آنها افزایش پیدا کند، آقایان رئیسی، همتی و محسن رضایی هستند.

این فعال مطبوعاتی انتخابات ریاست جمهوری را تک قطبی خواند و اظهار کرد: با وجود احتمال تغییر اقبال مردم به برخی نامزدها معتقدم آقای رئیسی در نهایت بیشترین آرا را کسب می کند و بهتر است اصولگرایان از آقایان قاضی زاده، زاکانی، جلیلی و رضایی درخواست کنند تا به نفع آقای رئیسی کنار بروند. در این صورت کل آرای جریان اصولگرایی در سبد آقای رئیسی قرار خواهد گرفت و او با قوت و قدرت رئیس جمهور می شود.

وی با بیان اینکه تفرقه بین اصولگراها در مقطع فعلی نه به نفع کشور است و نه به نفع اصولگراها، ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری قطعا یک مرحله ای خواهد شد، تا روز انتخابات کسر قابل توجهی از آن 52 درصد افرادی که هنوز نمی دانستند باید به چه کسی رأی دهند تصمیم خواهند گرفت و به نظر من به نفع آقای رئیسی رأی خود را به صندوق می اندازند.  

مهاجری اظهار کرد: تجربه ادوار گذشته نشان می دهد، بسیاری از افرادی که پای صندوق های رأی می آیند، به کسی رأی می دهند که در فضای عمومی جامعه این تصور درباره اش وجود دارد که او رأی می آورد.

وی درباره شانس محسن رضایی پیروزی در انتخابات گفت: آقای رئیسی 7 میلیون رأی تضمینی دارد بنابراین در حال حاضر فاصله سایر کاندیداها با او 7 میلیون رأی است بنابراین او نیاز ندارد برای آنکه آرایش را به 13 میلیون برساند زحمت زیادی بکشد اما آقای رضایی برای به دست آوردن این مقدار رأی راه خیلی سختی در پیش دارد و معتقدم این اتفاق هم نخواهد افتاد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها