کد خبر: 620467
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با حسین کنعانی مقدم؛

اصولگرایان ائتلاف نکنند، محسن رضایی رئیس‌جمهور می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: معتقدم هنوز فرصت وجود دارد امیدوارم عقلای قوم و جناح های سیاسی کنار هم بنشینند و برای تشکیل یک دولت ائتلافی تصمیم بگیرند چون نباید قدرت را برای قدرت خواست بلکه هدف خدمت به مردم، کشور و نظام است.

اصولگرایان ائتلاف نکنند، محسن رضایی رئیس‌جمهور می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: تحلیل نتایج نظرسنجی ها حکایت از آن می کند که در 19 روز آینده سبد آرای کاندیداها تغییر خواهد کرد و آرا بین کاندیداها جا به جا می شود.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: سه گروه نامزد انتخاباتی در صحنه هستند، یک گروه نامزدهایی همچون آقایان رضایی، رئیسی و جلیلی هستند که برنامه دارند و با عزم جزم آمده اند، کنار نخواهند رفت و تا آخر هم خواهند ماند. گروهی نیز هیزم انتخابات هستند، آمدند بسوزند تا تنور رقابت ها را گرم کنند. گروه سوم نیز کبریت بدون خطرند و تأثیری در معادلات انتخابات نخواهند داشت.

وی افزود: رأی دهندگان سه بخش می شوند گروهی از نظر مرجع سیاسی خودشان تبعیت می کنند که تقریبا 30 درصد رأی دهندگان را شامل هستند. 20 درصد رأی افراد نیز براساس هیجانات ناشی از مناظرات انتخاباتی رأی خواهند داد. 50 درصد مردم نیز مردد هستند که آیا رأی بدهند یا خیر. اینجاست که مسئله مهم می شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: پیشنهاد من به دوستان اصولگرا آن است که یک دولت ائتلافی تشکیل دهند و همه به نفع یک نامزد خواه رئیسی، رضایی یا جلیلی کنار بروند. در غیر این صورت انتخابات به مرحله دوم کشیده می شود و آقای رئیسی رأی نخواهد آورد یا با یک آرای حداقلی پیروز می شود. رئیس جمهور حداقلی نه تنها مشکلی را نمی تواند حل کند بلکه خودش به یک مشکل بدل خواهد شد.

وی افزود: معتقدم اگر انتخابات به مرحله دوم برود آقایان رئیسی و رضایی دو کاندیدایی خواهند بود که در آن مرحله حاضر هستند. آرای آقای لاریجانی و نظامی ها به سمت آقای رضایی می آید و آرای آقای جلیلی هم به سمت آقای رئیسی می رود. همچنین علاوه بر آرای یادشده گروهی از رأی دهندگان نیز برای آنکه آقای رئیسی رأی نیاورد می روند به رقیبش رأی می دهند. در این صورت آقای رضایی این فرصت را دارد که رئیس جمهور شود.

کنعانی مقدم یادآور شد: معتقدم هنوز فرصت وجود دارد امیدوارم عقلای قوم و جناح های سیاسی کنار هم بنشینند و برای تشکیل یک دولت ائتلافی تصمیم بگیرند چون نباید قدرت را برای قدرت خواست بلکه هدف خدمت به مردم، کشور و نظام است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها