کد خبر: 620590
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیل‌گر/ گفت‌وگوی نامه نیوز با ناصر ایمانی

حمایت نکردن پایداری از جلیلی به نفع او است

ایمانی گفت: آقای جلیلی با علم به اینکه پایداری از او حمایت نمی‌کند نامزد شد و تمایلی هم به جلب حمایت این طیف نداشت.

حمایت نکردن پایداری از جلیلی به نفع او است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات – درست است که اصولگرایان در این دوره از انتخابات به یک سازوکار انتخاباتی مشخص و واحد نرسیدند اما تقریبا همه احزاب و طیف‌های سیاسی این جریان پیش از ورود به انتخابات تکلیف خود را با گزینه‌های احتمالی روشن کردند. از ماه‌ها قبل از سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد اجماعی نام بردند و بر همین مدار نیز حرکت کردند. آنچه که با تصورشان همخوانی ندارد اما ورود برخی چهره‌های اصولگرای به عرصه رقابت است که هنوز معلوم نیست قصد دارند نقش پوششی را بازی کرده و به نفع رئسی انصراف دهند یا اینکه ماندنی هستند و بنای رقابت جدی با او دارند. 

شاخص‌ترین آنها نیز سعید جلیلی است که به گفته مشاورش قصد کنار رفتن به نفع هیچ کسی را ندارد. اصرار او به ماندن اما در شرایطی است که همین دیروز طیف پایداری که گمان می‌رفت جلیلی را اصلح بداند، پشت رئیسی ایستاد! 

این خبر در نگاه نخست به زیان جلیلی موجب تحلیل رفتن آرای احتمالی وی است اما برخی کارشناسان و تحلیل‌گران نظر دیگری دارند و معتقدند که این فاصله گرفته پایداری از جلیلی، از قضا چندان هم به زیان او تمام نخواهد شد. حتی شاید برای او سودمند هم باشد! 

شاهد آنکه ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» در این‌باره گفت: « اینکه جبهه پایداری از آقای رئیسی حمایت می‌کند اصلا مساله جدیدی نبود و قبلا یعنی پیش از ثبت‌نام‌ها نیز گفته بودند که در این انتخابات از رئیسی حمایت می‌کنند. آقای جلیلی نیز با علم به این موضوع رفت و ثبت نام کرد».

وی این رویکرد جبهه پایداری را به نفع جلیلی دانست و گفت: « به نظر من این اقدام پایداری به نفع جلیلی خواهد بود زیرا او تمایلی نداشت که از خودش یک چهره جبهه پایداری نشان دهد. همچنین تمایل نداشت که از هیچ طیف اصولگرایی از او حمایت کند تا بتواند خودش را یک فرد مستقل نشان دهد لذا می‌توان گفت که حمایت نکردن پایداری از او به نفع وی است».

ایمانی همچنین تاکید کرد: «اینکه می‌گوییم به نفع او است اما به معنی آن نیست که میزان رای وی تغییر چندانی می‌کند زیرا به هرحال رای بالایی نخواهد داشت چراکه اساسا خود پایداری پایگاه اجتماعی قابل اعتنایی که بتواند با اتکا به آن میزان آرای یک کاندیدا را از این رو به آن رو کند، ندارد. بنابراین حمایت نکردن پایداری از جلیلی به نفع او و مطابق میل او است اما تاثیری هم در آرایش رای وی ندارد».

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها