کد خبر: 620647
تاریخ انتشار :

صداوسیما به هر کاندیدا یک استودیو داد

ایسنا/ به همت معاونت فضای مجازی صداوسیما برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری یک استودیوی مجازی راه اندازی شد.

صداوسیما به هر کاندیدا یک استودیو داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، سعید مقیسه قائم مقام معاونت فضای مجازی این رسانه با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه ستاد انتخابات کشور مبنی بر راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی ۷ استودیوی اختصاصی با امکان ضبط و پخش ویدیویی، ارتباط زنده، امکان ارتباط با میهمان از خارج استودیو، تعامل با مخاطبان، پلی اوت برای چینش برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه خطی تجهیز کرده است که به صورت ۲۴ساعته بر بستر تلویزیون‌های اینترنتی تلوبیون، لنز، تیوا برای مخاطبان داخلی و خارجی برنامه پخش می‌کند.

وی افزود: امکان مدیریت کنداکتور و تنظیم پخش برنامه‌های هر نامزد با مسئولیت و نظارت خود نامزد و ستادش فراهم شده است.

مقیسه همچنین اعلام کرد: علاوه بر برنامه‌های زنده، نامزد یا نمایندگان وی در استودیوهای فوق، محتوای مربوط به هر نامزد که از طریق دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده نیز برای این شبکه تقطیع و در جدول پخش مربوطه جانمایی و بازپخش می‌شود.

وی افزود: همچنین محتوایی که نامزد خودش تولید و به رسانه ملی ارائه کرده است پس از بازبینی و تایید ستاد انتخابات یا نمایندگانشان در شبکه مذکور جانمایی می‌شود که در نتیجه این برنامه‌ها به کمک همکاران ما تبدیل به یک شبکه دارای جدول پخش ( کنداکتور ) و به اصطلاح یک شبکه خطی می‌شود.

بنا به گفته مقیسه یک سامانه پیامکی برای ارتباط با مردم برای هر کدام از نامزدها در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب هر کدام از نامزدها، یک استودیو و یک شبکه اختصاصی رایگان برای تبلیغات و بیان دیدگاه‌هایشان در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در اختیار دارند.
معاونت فضای مجازی در کنار این شبکه‌های هفت گانه، یک شبکه اینترنتی دیگر، به نام «آرا» راه اندازی کرده است که دارای گلچینی از برنامه‌های عمومی انتخابات و نیز یک برنامه به نام «تبادل» است. در این برنامه دلاوری به  عنوان مجری با نامزد یا نمایندگان او گفت و گو می‌کند. برنامه «انتخاب هات» از دیگر برنامه‌های این شبکه است که با نگاهی طنز به مقوله انتخابات می نگرد.

همه شبکه‌ها و برنامه‌های فوق از تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV ) تلوبیون، لنز و تیوا منتشر می‌شود.

بنا به گفته قائم مقام معاونت فضای مجازی سیگنال تولیدی به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) داده شده تا در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر که از این سازمان مجوز فعالیت گرفته اند قرار داده شود.

مقیسه تأکید کرد: برای هر کدام از نامزدها یک رابط رسانه ای در نظر گرفته شده است که استفاده آن‌ها را از امکانات گفته شده تسهیل می‌کند. و امکان حضور در استودیوی اختصاصی را برای نامزد ها در کنار دیگر استودیوهای سازمان فراهم می آورد.

بنا به گفته او تاکنون زاکانی، قاضی زاده و همتی در این استودیو ها حضور یافته اند و دیگر نامزدها نیز به زودی در استودیو های اختصاص داده شده حضور می یابند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها