کد خبر: 620722
تاریخ انتشار :

واکنش قوامی به احتمال پشتیبانی از همتی و مهرعلیزاده ؛

خواهش می‌کنم از کسی حمایت نکنید

ناصر قوامی در واکنش به دعوت احتمالی جبهه اصلاحات از همتی و مهرعلیزاده برای ارائه برنامه گفت: از سران اصلاحات خواهش می‌کنم که از این‌ها حمایت نکنند

خواهش می‌کنم از کسی حمایت نکنید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات – اغلب احزاب اصلاح‌طلب و حتی سازوکار انتخاباتی این جریان تکلیف خود را با کارزار پیش رو مشخص و اعلام کرده‌اند که قصد معرفی نامزد ندارند. بلاتکلیفی و شاید هم تمایل برخی احزاب مثل کارگزاران به حمایت از یکی از دو گزینه موجود اما سبب شده آقایان همتی و مهرعلیزاده دست از تلاش برای جلب نظر اصلاح‌طلبان نکشند. آنطور که روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره امروز خود خبر دادند، مهرعلیزاده برای جبهه اصلاحات نامه نوشته و تقاضای دیدار با سیدمحمد خاتمی را دارد. همتی نیز گویا درخواست مشابهی دارد. 

آخرین خبر از واکنش اصلاح‌طلبان اما اظهارنظر آذر منصوری ، سخنگوی جبهه اصلاحات بود که گفته بود نظرشان برای عدم معرفی نامزد تغییر نکرده است. 

در این تصمیم اما انگار تردیدهایی صورت گرفته است. شاهد آنکه خبرگزاری «تسنیم» به نقل از یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، از احتمال دعوت جبهه اصلاحات ایران از همتی و مهرعلیزاده برای ارائه برنامه‌ خبر داده است!

یدالله طاهرنژاد گفته است: «ممکن است جبهه به این جمع‌بندی برسد که از یکی از کاندیداها حمایت کند و به نظر من هنوز نمی‌توان این کتاب را بسته فرض کرد.»

نماینده حزب کارگزاران در جبهه اصلاحات درباره نامه‌ اخیر مهرعلیزاده به بهزاد نبوی تصریح می‌کند: « آقای نبوی هنوز واکنشی مبنی بر  اعلام وصول این نامه نداشته است ولی اگر بنا بر دعوت از کاندیدا باشد، هر دو کاندیدای اصلاح‌طلب به جبهه اصلاحات دعوت خواهند شد و ارزیابی من این است که به این سمت خواهیم رفت.»

طاهرنژاد درباره رویکرد اخیر روزنامه سازندگی مبنی بر حمایت از کاندیداتوری عبدالناصر همتی، گفت:‌ «موضع رسمی حزب کارگزاران تا این لحظه در راستای تصمیم جبهه اصلاحات است و روزنامه سازندگی هم کار خود را می‌کند و حزب ما هنوز به شکل رسمی از آقای همتی حمایت نکرده است. »

همین اخبار غیرقطعی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از یکی از دو گزینه موجود اما با واکنش‌هایی همراه است. برخی از نیروهای سیاسی در این جریان اصرار دارند که مجموعه اصلاح‌طلبی نباید به همتی و مهرعلیزاده رضایت دهد.

مثلا ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «نامه نیوز» در واکنش به دعوت احتمالی جبهه اصلاحات از این نامزدها گفت: «من از سران اصلاحات خواهش می‌کنم که از کسی حمایت نکنند و اجازه دهد این سرمایه اجتماعی برای اصلاح‌طلبان بماند. ما به این سرمایه اجتماعی نیاز داریم تا اگر روزی کشور دچار بحران شد، گروهی باشند که مردم به آنان اعتماد کنند».

وی شرایط اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را زمینه مناسبی برای کنار ماندن و ترمیم سرمایه اجتماعی دانست و گفت: «به صلاح اصلاح طلبان نیست که از هیچ یک از این آقایان حمایت کنند».

قوامی در واکنش به رویکرد حزب کارگزاران نسبت به کاندیداتوری همتی و حمایت از او گفت: «کارگزارن اصلا اصلاح‌طلب نیست. این‌ها تازه اصلاح‌طلب شده‌اند اما ما فراموش نکرده‌ایم که حتی ضربه هم به جریان اصلاحات زده‌اند. لذا کارگزاران می‌تواند راه خود را برود. این‌ها را از در بیرون کنند از پنجره برمی‌گردند و اصلاح‌طلبان با حمایت از آنان اشتباه می‌کنند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: «آقایان مهرعلیزاده و همتی هم مثل هم هستند. آقای همتی اگر راست می‌گوید بگوید در این مدت در بانک مرکزی چه گلی به سر مردم زده است؟ یا اصلا چه موضع اصلاح‌طلبی داشته است؟ آقای مهرعلیزاده نیز همین طور. من او را اصلاح اصلاح‌طلب نمی‌دانم».

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها