کد خبر: 620945
تاریخ انتشار :

مهرعلیزاده: رانت نباشد امکان فساد هم از بین می‌رود

ایرنا/ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وجود رانت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های اقتصادی عامل فساد شده است و اگر رانت‌ها از بین برود این فسادها هم از بین‌ می‌روند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگویی درخصوص زمینه‌های بروز فساد گفت: اولین و مهمترین علت بروز فساد در جامعه رانت است و اگر رانت نباشد امکان فساد هم وجود ندارد.

 وی اضافه کرد: رانت‌های مختلفی در زمینه های اقتصادی، اعم از قیمت ارز، اطلاعات اقتصادی و امضاهای طلایی وجود دارد که باید از بین برود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سنگین بودن بروکراسی کشور را دیگر عامل فساد ذکر کرد و افزود: وقتی فردی می‌خواهد سرمایه گزاری یا اقدام اقتصادی کند در پیچ و تاب‌های بورکراتیک اسیر می‌شود و با تاسی به بخشنامه‌های متعدد، متغیر و متضاد سرگردان می‌شود و همین موضوع زمینه را برای فساد فراهم میکند.

مهرعلیزاده خویشاوندسالاری و آقازادگی را عامل دیگر فساد عنوان کرد و گفت: مشکل دیگر این است که نظارت‌ها یا اعمال نمی‌شود و یا خود سیستم‌های نظارتی هم ممکن است آلوده شوند بنابراین باید رانت‌ها را از بین ببریم و با خویشاوندسالاری بی‌رحمانه برخورد کنیم.

وی خواستار اعمال شایسته سالاری و به کار گماردن افراد سالم و باسواد در مناصب مختلف شد و افزود:  با مردم رو راست باشیم و شفافیت داشته باشیم و همه اطلاعات تبادلات کاری اعم از اقتصادی، ریالی و ارزی و تصمیمات حوزه های مختلف و نحوه ارائه مجوزها را در فضاهای عمومی و شبکه‌های اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار دهیم تا کسی جرات اعمال نیات فسادانگیز را به خود ندهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها