کد خبر: 621042
تاریخ انتشار :

حاشیه‌های انتخاباتی در فضای مجازی

ایرنا/ داده کاوی ایرنا از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که واکنش‌ها به مستند تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخابات و همچنین کمربند مشکی کاراته عبدالناصر همتی از جمله اخبار حاشیه‌ای است که در فضای مجازی بیش از تحلیل برنامه‌ها و سخنان این نامزدها در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی چون مشارکت در انتخابات می‌پردازند و چهره‌های مختلف جریان‌های سیاسی در شبکه‌هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌های مستمر خود و در فاصله ۱۶ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد رصد قرار می‌دهد. این گزارش بر اساس رصد پست‌های پر بازدید تلگرامی و توییت‌های پرلایک در بازه زمانی ۱۱ صبح چهارشنبه دوازدهم خرداد تا ۱۱ صبح پنجشنبه سیزدهم خرداد ماه جمع بندی شده است.

تلگرام و بازتاب سخنان رییس جمهوری درباره انتخابات

بخش های مختلف سخنان روز گذشته رییس جمهوری در خصوص انتخابات، همه پرسی و تشخیص فرد اصلح بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. یک کانال تلگرامی پربازدید در پستی باعنوان «صندوق انتخابات برای ما مهم است» به محورهای مهم سخنان دکتر روحانی پرداخت و نوشت: 

مردم باید به فرد اصلح رای بدهند، نه اصلح از نظر فردی، بلکه اصلح از نظر برنامه و استراتژی

روحانی: بعضی از کلمه همه پرسی خوششان نمی آید اما اساس انقلاب ما با همه پرسی بود.

نکند فردی از روی نادانی بگوید مهم نیست اگر مردم کم در انتخابات شرکت کنند .همه ما باید کاری بکنیم که مردم ما با امید بیایند پای صندوق ها و رای به اصلح بدهند.

اگر یک دولت قوی با پشتوانه آرای قوی مردم با شعار و استراتژی روشن با جهان روی کار نبود گذراندن سه سال و نیم جنگ اقتصادی بسیار سخت تر بود.

تدبیر این دولت کاری کرد که ترامپ نتوانست خودش را از انزوا و تنهایی نجات دهد. چرا از پیروزی سیاسی ملت ایران در طول سال 97،98 و 99 کمتر صحبت می شود؟

بعضی افراد می گویند ما بیایم بهتر مذاکره میکنیم اهلا و سهلا شما تشریف بیاورید.برای ما مهم این بود بفهمید که راه مذاکره است.

ما به عقب برنمیگردیم امروز هیچ کس نمیتواند بگوید برجام بد است.خواستیم کنترل بیشتری روی قیمت داشته باشیم اما نشد.

حاشیه هایی که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفتند

همچنین به نوشته یک کانال تلگرامی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در این انتخابات کاملا بی طرف است، بیان داشت: دولت برگزار کننده انتخابات است برنامه ما برگزاری انتخاباتی سالم است و این سیاست قطعی دولت است دولت نه کاندیدایی دارد و نه می گوید از کسی حمایت می کند یا با کسی مخالف است.

سخنان احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خصوص لزوم صداقت نامزدها با مردم نیز در صدر اخبار پربازدید تلگرامی قرار گرفت. یک کانال منتسب به جریان اصولگرایی به نقل از دبیر شورای نگهبان نوشت: دفاع مقام معظم رهبری از مواضع و عملکرد شورای نگهبان در ادوار مختلف، مایه دلگرمی ما است.در مرحله تبلیغات نامزدهای احراز صلاحیت شده هستیم؛ از این عزیزان می‌خواهم که صادقانه با مردم سخن بگویند. عمده مشکل مردم در شرایط کنونی، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که امیدواریم هر شخصی که رای آورد با فوریت به حل مشکلات مردم بپردازد.

در پی حواشی زیادی که مستندیکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی ایجاد کرد، موسیقی این فیلم نیز دردسرساز شد. یک کانال تلگرامی درباره جزییات این خبر نوشت: هنرمند آهنگساز در پی پخش فیلم تبلیغاتی یک نامزد ریاست جمهوری واکنش نشان داد.این هنرمند و سازنده موسیقی سریال «شوق پرواز» گفت: در کمال ناباوری دیدم در پخش فیلم تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از تلویزیون، در سکانس های پایانی فیلم، بدون رعایت حقوق معنوی صاحب اثر و کسب اجازه از من، از موسیقی سریال «شوق پرواز» استفاده شده است. وی ابراز امیدواری کرد که نامزد ریاست جمهوری از این موضوع بی‌اطلاع باشد و سازنده فیلم، این رفتار غیرحرفه‌ای را انجام داده باشد.

مناظرات تلویزیونی در سال های اخیر به یکی از کنجکاوبرانگیزترین و پرمخاطب ترین برنامه های تبلیغاتی نامزدها تبدیل شده و حتی معیاری تعیین کننده برای تشخیص نامزد اصلح از سوی مردم نیز تلقی می شود.در روزهای اخیر و به دلیل همزمانی مناظرات تلویزیونی با مسابقات مقدماتی جام جهانی، تاریخ پخش آن تغییر کرد. یک کانال تلگرامی منتسب به اصلاح طلبان در پستی با عنوان« تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی» نوشت: پیرو مصوبه جدید مورخ نهم خرداد ۱۴۰۰، کمیسیون تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمین نشست خود به ریاست وزیر کشور مبنی بر لزوم تغییر روزهای پخش زنده سه مناظره نامزدهای انتخابات و با توجه به بررسی‌های انجام شده، زمان مناظره‌های مذکور برای روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد تعیین می‌شود. مدت زمان مناظره‌های انتخاباتی هر کدام سه ساعت خواهد بود. پیش از این، قرار بود مناظره‌های انتخاباتی دوشنبه ۱۷، جمعه ۲۱ و سه شنبه ۲۵ خرداد برگزار شود. 

در پی اظهار همسر عبدالناصر همتی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص انجام ورزشی حرفه ای توسط این نامزد ریاست جمهوری، داود دانشفر رئیس سبک کیوکوشین کاراته در ایران این موضوع را تایید کرد. یک کانال تلگرامی با عنوان «رونمایی از کمربند مشکی همتی» نوشت: داود دانشفر، رئیس سبک کیوکوشین کاراته در ایران درباره ماجرای کمربند مشکی دکتر عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت او نزدیک به ۲۰ سال زیر نظر بنده فعالیت داشته و در نهایت موفق به دریافت کمربند مشکی دان ۶ کاراته شده است. حکم‌کمربند مشکی دان ۶ عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افتخاری نیست. 

حاشیه هایی که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفتند

 

توییتر و اظهار نظر نامزدها درباره مسکن، مناظرات و انتخابات

سعید جلیلی در حساب شخصی خود در توییتر در خصوص تسهیلات مسکن نوشت: 

حاشیه هایی که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفتند

 

حساب توییتری منتسب به سید ابراهیم رییسی درباره دلایل ورود وی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نوشت: 

حاشیه هایی که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفتند

توئیت همتی درباره تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی نیز در فضای مجازی بازنشر زیادی پیدا کرد:

حاشیه هایی که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفتند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها