کد خبر: 621410
تاریخ انتشار :

آسوشیتدپرس مدعی شد:

دزدی بزرگ نفتی آمریکا از ایران! + جزئیات عجیب

منابع آمریکایی فاش کردند مقامات این کشور ۲ میلیون بشکه نفت ایران را تصرف و به فروش رسانده اند.

دزدی بزرگ نفتی آمریکا از ایران! + جزئیات عجیب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در اسنادی که به تازگی توسط وزارت انرژی آمریکا منتشر شده، آمده است ۲ میلیون بشکه نفت ایران که توسط آمریکا از طریق توقیف یک نفتکش ایرانی در سواحل امارات به دست آمده بود، توسط مقامات دولتی این کشور به فروش رسیده است.

به گفته مقامات آمریکایی آن‌ها یک نفتکش با پرچم لیبریا را توقیف کرده و به بندری در هوستون تگزاس آوردند. پس از تخلیه بار این نفتکش آمریکایی‌ها ادعا کردند نفت خام آن متعلق به ایران است. پس از آن و بنا بر افشای مدارک وزارت انرژی آمریکا این محموله نفتی به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار توسط مقامات دولتی کاخ سفید به فروش رسیده است.

به ادعای رسانه‌های خبری این پول به منظور بررسی بیشتر قضایی و جوانب مختلف پرونده قرار است در یک حساب بانکی در آمریکا محفوظ بماند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند این نفتکش می‌خواست به صورت مخفیانه این محموله نفتی را به چین منتقل کند که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توقیف شده است.

به گفته بسیاری از ناظران بین المللی این اقدام آمریکا غیرقانونی و به معنای دزدی دریایی است. با این حال، مقامات تهران هر گونه ادعا در این زمینه را تاکنون رد کرده اند. 

علی رغم آنکه جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود بر بازگشت به توافق برجام و تعامل با ایران سخن گفته بود، ولی وی همان سیاست دونالد ترامپ را علیه تهران در پیش گرفته است. دولت بایدن تصور می کند با تغییر لحن گفتار می تواند دستان چودنی خود را زیر دستکش مخملی مخفی کند. این در حالی است که مقامات تهران بارها تاکید کرده اند تغییر رفتار آمریکا را تنها براساس اقدامات این کشور مورد سنجش قرار می دهند. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها