کد خبر: 621520
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

جلیلی کناره گیری نمی کند

ترقی: علامتی مبنی بر کناره‌گیری جلیلی به نفع رئیسی ندیده‌ام

جلیلی کناره گیری نمی کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی/ ویژه انتخابات - یکی از پررنگ‌ترین بحث‌ها در این انتخابات مساله استفاده اصولگرایان از تاکتیک نامزد پوششی است. از هفته‌ها قبل این طور گفته و شنیده شده که سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی در این انتخابات رقبای جدی نیستند چون آمده‌اند تا در مناظرات جانب رئیسی را گرفته و بعد هم احتمالا طی تعاملی که منجر به حضور در یک وزارتخانه و جایگاه مهم شود، انصراف دهند!

نامه‌نیوز صحت یا عدم صحت این شایعات را تایید نمی‌کند اما آخرین اخبار منتشر شده در فضای سیاسی حاکی از آن است که سعید جلیلی خیلی هم در این رابطه مطمئن نیست. چندی قبل بود که بیژن نوباره مشاور او اعلام کرد جلیلی به نفع کسی کنار نخواهد رفت.

اکنون نیز حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مصاحبه‌ای با ایسنا گفته که «با توجه به این که موقعیت رئیسی در میان نامزدها به لحاظ پایگاه اجتماعی جلوتر است و فاصله قابل توجهی با سایر نامزدها دارد، فکر نمی‌کنم بابت خورد شدن آرا جای دغدغه و نگرانی وجود داشته باشد.»

این سخن ترقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بر اساس نظرسنجی‌ها شاید رشد جایگاه جلیلی هستیم و اینکه او بنا به ماندن و رقابت کردن داشته باشد، کاملا منطقی است. مناظره امروز اما قطعا تکلیف این قضیه را روشن می‌کند. باید منتظر ماند و دید که جلیلی امروز چطور ظاهر می‌شود. 

بدیهی است که اگر قصد وی ماندن باشد باید تلاش کند که برتری خود را به نامزد اصلی اصولگرایان یعنی رئیسی نشان دهد و اگر چنین نکند و وارد فضای رقابت با نامزدهایی مثل همتی و مهرعلیزاده شود، به این معنا خواهد بود که او همچنان قصد حمایت از رئیسی را دارد. یا حداقل درباره اینکه بماند و جدی جدی رقابت کند به تصمیم قطعی نرسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها