کد خبر: 621558
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع زاکانی در مناظره دوم

مردم خسته‌اند از فسادها و تبعیض‌ها

در بسته خبری پیش رو سخنان محسن مهرعلیزاده پوشش داده می‌شود.

مردم خسته‌اند از فسادها و تبعیض‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

در بسته خبری پیش رو سخنان علیرضا زاکانی پوشش داده می‌شود.

علیرضا زاکانی در بدو ورود به سازمان صداوسیما گفت: امیدوارم در مناظره امروز شاهد وضعیتی مثل مناظره قبل نباشیم و به موضوعات بپردازیم. قول می‌دهم که اگر کار برای کار اولی‌ها جور نشد، ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت شود. به مردم قول می‌دهم در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را در کشور بکنم و بعد از دو سال اول کسی درد بی‌پولی نکشد.

زوج‌های نابارور را بیمه می‌کنیم

زاکانی در نخستین نوبت خود برای اعلام مواضعش گفت: ما نرخ رشدمان به ۰.۸ درصد رسیده که یک عدد بحرانی است.  ما ۳.۵ میلیون زوج نابارور داریم؛ اولین اقدام من بیمه این زوج‌ها است که بچه‌دار شدن به دل این جوانان نماند. حوزه فرهنگ و اجتماع  تعلیم و تربیت، تحکیم خانواده، احیای تندرستی و صیانت از محیط زیست را دنبال می‌کنیم. دولت امیدی را برای مردم باقی نگذاشته است. دولتی که آقای روحانی ایجاد کرد، باعث شد که ماهی یک میلیون فقط هزینه پوشک بچه‌ها شود. این دولت بلایی را سر مردم آورده که ۲۸ درصد حقوق برای خارج تهران و ۵۸ درصد از حقوق را در تهران فقط برای مسکن بدهند.

چرا حامیان کولبرها جلوی قاچاق را نگرفتند؟

زاکانی در بخش نقد دیگر نامزدها بیان کرد: اینجا گفته شد که برخی صدای کولبران هستند؛ باید دید ۲۵ میلیارد دلار قاچاقی که اتفاق می‌افتد و ۹۵ درصدش از مبادی رسمی می‌آید چرا آقایان وقتی در دولت بودند همت نکردند جلوی قاچاق را بگیرند؟ آقایان می‌گویند دنبال آزادی هستند، آزادی جدا از عدالت نیست. امروز مشکل فقر و غناست و بی عدالتی در مقابل تبعیض و فساد است. اینجا نیاز به مظلوم‌نمایی ندارد نیاز به برنامه دارد.

نمی‌شود کشور را کاریکاتوری مدیریت کرد

او در بخش بعدی سخنانش مطرح کرد: حاضرم با هر یک از دوستان مناظره دقیق برنامه‌ای بکنم. آرزو می کردم اینجا دو به دو مناظره کنیم که عیار افراد مشخص بشود. رئیس‌جمهور باید یک بسته جامع باشد. نمی‌شود کشور را کاریکاتوری مدیریت کرد. برای معیشت معتقدم می‌شود در سال اول ریشه فقر مطلق را برکند که برنامه اش را نوشته‌ام. در آزادی‌های مدنی هم دولت باید پیرو مردم و پاسخگوی مطالبات و اعتراضات مردم باشد. 

کاری خواهم کرد که مفسدان راهی برای تنفس نداشته باشند

زاکانی در بخش اول سخنانش از دور دوم مناظره گفت: مردم عزیز! بیش از سه دهه است عده‌ای بر اقتصاد مملکت خیمه زده‌اند و تمام سرمایه‌ها و امکانات کشور را به سمت و سویی سوق دادند که از قِبل تبعیض خودشان کاخ نشین‌اند و مردم کوخ‌نشین. بنده اولین کاری که خواهم کرد این است که دولت را از موضع اشرافی‌گری به موضع نوکری مردم وامی‌دارم. کاری خواهم کرد که مفسدان راهی برای تنفس نداشته باشند.

همتی به ما می‌گوید کاندید پوششی ولی خودش کاندید روکشی است

زاکانی در ادامه بیان کرد: موضوع ورزش امر حیاتی است، ۷۰ درصد مردم ایران ورزش نمی‌کنند. دولت آقای روحانی حوصله و فرصتی برای ورزش و فراغت مردم باقی نگذاشته است. آقای همتی به ما می‌گویید کاندید پوششی هستیم ولی خودتان کاندید روکشی هستید.

حریم خصوصی خط قرمز ماست

علیرضا زاکانی در بخش پایانی سخنانش و به عنوان جمع‌بندی گفت: درد جوانان نخبه را می‌دانم، جوانان خسته‌اند از فساد و تبعیض‌ها. اینکه امکان کل کشور را به سه برادر بدهند این ظلم بزرگی است که ما ریشه آن را خواهیم کند. ما به جنگ ناقضان حریم خصوصی خواهیم رفت و خط قرمز ماست و حریم عمومی را پاس خواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها