کد خبر: 621566
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع قاضی‌زاده هاشمی در مناظره دوم

جوانان از دعواهای اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته شده‌اند

در بسته خبری پیش رو سخنان امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پوشش داده می‌شود.

جوانان از دعواهای اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

در بسته خبری پیش رو سخنان امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پوشش داده می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به سازمان صداوسیما گفت:  من با هدف اصلاح پا به انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشتم پس اهل تخریب نیستم. حاشیه‌ها را رها کنید، کسی که حاشیه‌پردازی می‌کند دستش خالی است. سلام ما به ایرانی جدید است، ایرانی پر از محبت و وحدت. امیدوارم دوستان بیشتر به متن بپردازند تا حاشیه. تلاش می کنم در مناظره امروز، حتی الامکان برنامه های خود را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  تبیین کنم.

شوراهایی برای فرار از پاسخگویی درست شده است

او در بخش اول اعلام مواضعش گفت:  یکی از مشکلات ما نحوه تقسیم وظایف است. ما در حوزه فرهنگ ۳۸ سازمان فعال داریم همین وضع در آموزش و حوزه‌های مختلف است، ما باید بازطراحی جدیدی برای حکمرانی دولت انجام دهیم. شوراهایی برای فرار از پاسخگویی درست شده است. بجای اینکه وزرا گزارش دهند در قالب این شوراها تصویب می شود و معلوم نیست مسئول کیست! نیاز است برای دولت بازطراحی جدید  انجام بدهیم.

شادترین سال‌های عمر جوان پشت کنکور و سربازی می‌گذرد

قاضی‌زاده هاشمی در بخش نقد دیگر نامزدها بیان کرد: عمر جوان‌های ما در بهترین و شادترین سال‌های عمرشان را پشت موضوعات خاصی مثل کنکور، سربازی، تحصیل طولانی و گرفتن مدرک‌های متعدد می‌گذرد. درباره مهاجرت نخبگان در دولت اخیر که افزایش زیادی هم داشته است. نرخ بیکاری جوان‌ها خیلی بالاست. دولت سلام موضوع خانواده و جوان را دنبال می‌کند، نقش‌آفرینان اصلی این دولت، جوانان هستند. حتما کنکور را حذف می‌کنیم. ساز و کار سربازی را درست می‌کنیم و به طرح جامعی برای سربازی حرفه‌ای می‌رسیم.

معلولین نیاز به صدقه ندارند

او در بخش بعدی سخنانش گفت: این نحوه پرسش سوال، آورده رویکرد نامزدها را مشخص نمی‌کند. معلولین شهروند درجه یک هستند، آنها نیازی به دریافت صدقه ندارند. باید ابزار زندگی معمولی و آمادگی محیط برای آنها فراهم شود.  متاسفانه در این سال‌ها معلولین مورد توجه نبوده‌اند، با اینکه قانون خیلی خوبی هم در مجلس تصویب کردیم. مشکل در کشور ما در حوزه حکمرانی است.

شو‌آف‌ها، شومن‌بازی و پرداختن به حاشیه برای جلب توجه دیگر اثر ندارد

او در نوبت اول سخنانش  از بخش دوم مناظره گفت: این مناظرات برای فهم مردم از تفکرات نامزدها است. شو‌آف‌ها، شومن‌بازی و پرداختن به حاشیه برای جلب توجه دیگر اثر ندارد. مساله آموزش و پرورش از مساله‌های اساسی است. مهم‌ترین وزارت خانه از نظر من همین آموزش پرورش است. بالاترین رتبه شغلی در کشور باید معلمی باشد.

برای خودنمایی اینجا نیستیم

او در نوبت بعدی خود مطرح کرد: ما برای خودنمایی اینجا نیستیم. همه دوستان از استفاده بانوان در گروه خودشان حرف زدند، من می‌گویم همه کابینه من بانوان هستند که کسی بالای دست من نباشد. مادران هم میتوانند فعالیت سیاسی اجتماعی کنند. بحث این است که باید بر اساس شایسته سالاری جلو برویم. در مرزها، ما بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داریم. در است که رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی است اما حق وتو ندارد.

دولت من فراتر از حزب و جناح خواهد بود

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش پایانی سخنانش و در قالب جمع‌بندی گفت: جوانان از دعواهای اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته شده‌اند. دولت سلام دولت جوانان است دولت سلام فراتر از حزب و جناح است، ما نسل جایگزین هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها