کد خبر: 621638
تاریخ انتشار :

دستگیری انتشاردهنده مطالب تنش‌‌زای انتخابات در فضای مجازی+ جزئیات

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر دارد که اقدام به تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب تنش‌زا در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی می‌کرد.

دستگیری انتشاردهنده مطالب تنش‌‌زای انتخابات در فضای مجازی+ جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر افزود: فردی که مطالب تنش‌زایی در خصوص انتخابات در فضای مجازی انتشار داده بود، شناسایی و به دست قانون سپرده شد.

وی ادامه داد: با رصد و پایش شبانه‌روزی و مستمر کارشناسان این پلیس، صفحه اینستاگرامی با محتوای مطالب تنش‌زا در خصوص انتخابات، شناسایی شد.  با توجه به اینکه این موضوع می‌توانست موجب تشویش اذهان عمومی شود، موضوع به صورت جدی و ویژه در دستور کار قرار گرفت که پس اقدامات فنی و پلیسی گرداننده صفحه اینستاگرامی مذکور شناسایی و برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قبل از بارگزاری، نشر و بازنشر مطالب در فضای مجازی، باید از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنیم، گفت: فرد خاطی در مواجهه با ادله پلیس عمل خلاف قانون خود را بی‌اطلاعی از مصادیق تخلفات انتخاباتی اعلام کرد.

سرهنگ نصرتی خاطر نشان کرد: تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه از مصادیق تخلفات انتخاباتی بوده و برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

کلاهبرداری از فالوورها بعد از هک اکانت‌های اینستاگرامی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری جدید و زیرکانه مجرمان سایبری با شگرد درخواست واریز وجه برای فالوورها بعد از هک اکانت‌های اینستاگرامی به کاربران هشدار داد و گفت: با توجه به راه‌اندازی رمز دوم پویا و کاهش برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداران با استفاده از هک اکانت اینستاگرام کاربران و درخواست پول از آشنایان آنها به کسب درآمد نامشروع می‌پردازند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس گرفته و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.

وی افزود: مردم حتما از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنند. از دانلود و اجرا کردن نرم‌افزارها از منابع نامعتبر به شدت پرهیز کنند و در هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود حتما از اصلی بودن صفحه ورود اطمینان حاصل کنند تا دچار صفحات جعلی نشوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در اولین فرصت به طریقی ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد آنها نسبت به وی سوء‌استفاده نکند، همچنین بعضی افراد هنگامی که درخواست کمکی هر چند اندک از دوستان خود در شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنند، بر این باورند اگر با صاحب اکانت جهت اطمینان از صحت ادعا تماس بگیرند، کم لطفی و بی احترامی به او است، در حالی که هکرها و شیادان با دانستن این مقوله به این کار غیر قانونی ادامه می‌دهند.

اینترنت رایگان دانش آموزی شگرد فیشینگ کارت های بانکی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس استان اصفهان در خصوص مجرمان سایبری که با انتشار لینک جعلی به بهانه ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کلاهبرداری می کنند، هشدار داد و گفت: از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنان، انتشار لینک‌های جعلی (فیشینگ) در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان در شبکه های اجتماعی است.

این مقام انتظامی افزود: لینک معرفی شده دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: به پیام های دریافتی از سوی افراد ناشناس، به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی آن کلیک نکنید و هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.

کلاهبرداری اینستاگرامی با شگرد فروش کالاهای آرایشی و بهداشتی

رئیس پلیس فتا اصفهان همچنین از شناسایی و دستگیری خانم جوانی که اقدام به فروش غیرمجاز کالاهای آرایشی و بهداشتی در صفحه اینستاگرامی خود می‌کرد، خبر داد و گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر فعالیت فردی ناشناس در اینستاگرام در خصوص تبلیغ و فروش غیر مجاز لوازم آرایشی و بهداشتی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

مرتضوی: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد محصولات خریداری شده توسط شاکی علاوه بر اینکه تقلبی و فاقد مجوزهای بهداشتی بوده، عوارض زیادی برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم در منزل خود که محل فروش و توزیع انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

عامل ترویج خشونت و تهدید در فضای مجازی، شناسایی شد

سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عوامل ترویج شرارت و خشونت با انتشار تصاویر سلاح و تهدید و رجز خوانی در فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا شهرستان پاوه خبر داد و گفت: کارشناسان این پلیس در پی رصد فضای مجازی، با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که گرداننده آن در شهرستان پاوه اقدام به انتشار تصاویر سلاح‌های گرم و سرد غیرمجاز و قدرت نمایی و ناامن جلوه دادن فضای مجازی، اقدام به تبلیغ مشروبات الکلی می کرد.

این مقام انتظامی گفت: با توجه اهمیت موضوع و برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت شهروندان موضوع سریعا در دستور کار پلیس فتا پاوه قرار گرفت.  کارشناسان پلیس فتا شهرستان پاوه بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی، گرداننده صفحه اینستاگرامی را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

کلاهبرداری از مخاطبان شاکی با ارسال " پیامک درخواست وجه به عنوان قرض "

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک فرد اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده و از مخاطبان شاکی با ارسال " پیامک درخواست واریز پول به عنوان قرض " کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک حساب کاربری جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی در اینستاگرام ساخته‌شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

وی افزود: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد که متهم با ارسال پیام به مخاطبان شاکی مبالغی را به‌عنوان قرض درخواست می‌کرده است که چندین نفر از دوستان و آشنایان شاکی نیز این پیام را دریافت و اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی عامل اصلی در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن هویت وی پس از تشریفات قضایی متهم دریکی از مناطق حاشیه‌نشین استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

کشف اموال مسروقه از سارقان کارخانه کاغذسازی

سرهنگ جواد تقوی، جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری ۲ سارق کارخانه کاغذ سازی خبر داد و گفت: از سارقان اموال مسروقه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شد. ماموران کلانتری مرکزی شهرستان "نمین" هنگام گشت زنی انتظامی در شهرک صنعتی فاز ۲ به ۲سارق که با استفاده از ۲ دستگاه کامیون اقدام به سرقت از کارخانه کاغذ سازی "سبلان" می کردند؛ برخورد که سارقان با مشاهده پلیس فرار را برقرار ترجیح دادند.

وی افزود: با اقدام به موقع ماموران کلانتری و در عملیات تعقیب و گریز پلیسی سارقان که سابقه دار و غیربومی منطقه هستند؛ دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه دستگیر شدگان از کارگران سابق کارخانه هستند؛ گفت: سارقان در تحقیقات پلیسی به سرقت ۱۹۹ رول بزرگ کاغذ از انباری کارخانه اعتراف کردند.

سرهنگ تقوی ارزش اموال مسروقه کشف شده از سارقان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

کشف انبار احتکار مواد غذایی 

سرهنگ فرزاد تاجره، جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف اقلام خوراکی احتکاری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان "بندرترکمن" خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی بندرترکمن پس از اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل احتکار اقلام خوراکی در آن شهرستان شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضائی و به همراه نمایندگان اداره صمت، از انبار مورد نظر بازدید که طی آن تعداد زیادی اقلام خوراکی شامل شکلات، کیک، شربت، نوشابه کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار اقلام خوراکی احتکاری ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این عملیات یک متهم دستگیر و به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

کولبران افیونی به مقصد نرسیدند

سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد از کشف ۵۰ کیلوگرم حشیش و دستگیری ۳ کولبر در شهرستان "مهریز" خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "مهریز" با اقدام اطلاعاتی از تردد قاچاقچیان به صورت پیاده و کولبری در محورهای فرعی مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس با کنترل مسیرهای عبوری، ۳ کولبر موادافیونی را مشاهده و در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر کردند.  در بازرسی از کوله های قاچاقچیان ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و متهمان به مقامات قضائی معرفی شدند.

منبع: ایرنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها