کد خبر: 622199
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه‌نیوز محمدرضا خباز؛

رئیس دولت اصلاحات منهای نظر نهاد اجماع‌ساز نظر نمی‌دهد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای خاتمی پرچمدار اصلاحات است و همه اصلاح طلبان از ایشان حرف شنوی دارند اما وقتی نمایندگان ایشان در نهاد اجماع ساز بودند و با این وجود این نهاد اعلام کرده نامزدی در صحنه انتخابات ندارد، دیگر آقای خاتمی هم بعید می رسد منهای نظر نهاد اجماع ساز نظر دهد.

رئیس دولت اصلاحات منهای نظر نهاد اجماع‌ساز نظر نمی‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد برگزار می شود و اصلاح طلبان همچنان در دو راهی انتخاب نامزد از میان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده یا مشارکت بدون نامزد در صحنه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارند.

محمدرضا خباز در گفتگو با نامه نیوز درباره ارزیابی مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و تأثیر آن بر معادلات صحنه رقابت گفت: هدف از مناظره این بود که توانایی و برجستگی فکری، عملی و اعتقادی نامزدها در معرض دید مردم قرار بگیرد. یعنی مردم بتوانند با مشاهده مناظرات کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: مناظره سوم نامزدها از دو مناظره قبلی کمی بهتر بود ولی باز انتظار ما و بخشی از جامعه را تأمین نکرد چون مباحث مناظره ضمن آنکه استدلالی و عقلانی باید باشد، به جامعه هم باید قدری هیجان بدهد تا این هیجان تنور انتخابات را گرم کند و به وسیله گرم شدن تنور انتخابات مردم بیشتری به صحنه بیایند اما امروز بعد از سه دوره مناظره نامزدها می توان گفت آثار مناظرات در جامعه بسیار کمرنگ است.  

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: از فحوای کلام برخی نامزدها برمی آمد که اصلا معتقد به برنامه نبودند، برخی نیز اساس کارشان را بر تخریب بود. از طرفی مشاهده کردیم که 5 نامزد هدف خود را بر نقد و حمله به دولت گذاشته بودند. گرچه آنها اعلام کردند همه مشکلات امروز کشور گردن دولت است اما واقع قضیه این طور نیست. هرچند دولت نیز در بروز مشکلات نقش دارد اما باعث و بانی همه مشکلات کشور نیست.

وی درباره حمایت رسمی اصلاح طلبان از عبدالناصر همتی ادامه داد: 9 کاندیدا از طرف نهاد اجماع ساز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند اما هیچ یک احراز صلاحیت نشدند، لذا نهاد اجماع ساز بیانیه داد «کاندیدایی در صحنه انتخابات ندارد». از طرفی گرچه نمی توان گفت آقایان همتی و مهرعلیزاده اصلاح طلب نیستند اما چون آنها نتوانستند نهاد اجماع ساز را با خود همراه کنند، بعید به نظر می رسد اصلاح طلبان به صورت مجموعه ای پشت سر آقای همتی قرار بگیرند.

خباز درباره موضع گیری سیدمحمد خاتمی گفت: آقای خاتمی نیز با توجه به نظر و دیدگاه نهاد اجماع ساز اظهارنظر می کند. آقای خاتمی پرچمدار اصلاحات است و همه اصلاح طلبان از ایشان حرف شنوی دارند اما وقتی نمایندگان ایشان در نهاد اجماع ساز بودند و با این وجود این نهاد اعلام کرده نامزدی در صحنه انتخابات ندارد، دیگر آقای خاتمی هم بعید می رسد منهای نظر نهاد اجماع ساز نظر دهد چون ایشان به کار دموکراتیک معتقدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها