کد خبر: 622461
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

جزئیات جلسه مهم اصلاح‌طلبان به روایت علی صوفی

علی صوفی گفت: راء 23-23 بود؛ یعنی 23 عضو موافق ارائه نامزد بودند و 23 عضو مخالف که نسبت 50-50 را ایجاد کرد و به دلیل آنکه تصویب مصوبات نهاد اجماع‌ساز نیاز به دوسوم آراء دارد، حمایت از نامزدهای انتخاباتی رأی نیاورد.

جزئیات جلسه مهم اصلاح‌طلبان به روایت علی صوفی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: شب گذشته جلسه نهاد اجماع‌ساز برای اتخاذ تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و مقرر شد که اصلاح‌طلبان از هیچ یک از نامزدهای موجود حمایت نکنند؛ موضعی که البته پیش از این نیز در بیانیه نهاد اجماع‌ساز آمده بود اما برخی احزاب آن بیانیه که بعد از مشخص‌شدن نتایج بررسی صلاحیت‌ها رسانه‌ای شده بود را عجولانه دانستند. به همین دلیل نهاد اجماع‌ساز شب گذشته (دوشنبه) در جلسه‌ای یک بار دیگر بر سر این موضوع رأی‌گیری کرد که آیا جبهه اصلاحات باید از یکی از نامزدهای موجودِ اصلاح‌طلب حمایت کند یا نه؟

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و از اعضای نهاد اجماع درباره جزئیات این جلسه به «نامه‌نیوز» گفت: «شب گذشته دو دستور کار برای جلسه نهاد اجماع‌ساز تعریف شده بود؛ نخست بررسی انتخابات شوراها و دیگری بررسی شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری. درباره انتخابات شوراها گزارشی مبسوطی قرائت شد و درباره اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری باید از کاندیدایی حمایت شود یا نه، بحث‌هایی در گرفت و همان‌طور که خانم آذر منصوری، سنخگوی این نهاد، اعلام کرد، تصمیم جمعی بر آن شد که جبهه اصلاحات از هیچ از یک نامزدها حمایت نکند».

او ادامه داد: «در واقع مصوبه پیشن نهاد اجماع‌ساز مبنی بر عدم ارائه نامزد به قوت خود باقی است و جبهه اصلاحات به طور قطع در انتخابات 1400 نامزدی نخواهد داشت».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که میزان موافقان و مخالفان حمایت از نامزدها به چه شکل بوده است، بیان کرد: «آراء 23-23 بود؛ یعنی 23 عضو موافق ارائه نامزد بودند و 23 عضو مخالف که نسبت 50-50 را ایجاد کرد و به دلیل آنکه تصویب مصوبات نهاد اجماع‌ساز نیاز به دوسوم آراء دارد، حمایت از نامزدهای انتخاباتی رأی نیاورد. حتی حمایت از نامزدها نسبت 1+50 را هم نتوانست به دست آورد».

صوفی همچنین درباره اینکه آیا نهاد اجماع‌ساز جلسه دیگری خواهد داشت یا نه، اظهار کرد: «هیچ جلسه دیگری در کار نخواهد بود و این تصمیم نهایی است».

او در پایان در پاسخ به این پرسش که محتوای سخنان موافقان و مخالفان چه بود، گفت: «اکنون پیش از انتخابات هستیم و هر بحثی می‌تواند منشأ بحث‌های بسیار دیگر باشد؛ بنابراین نمی‌خواهم از محتوای بحث‌ها چیزی بگویم و اجازه دهید نهاد اجماع‌ساز بدون هر گونه حاشیه‌ای به کار خود بپردازد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها