کد خبر: 623694
تاریخ انتشار :

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

بعد از مرگ دلخراش خبرنگارها؛ دستور درویشیان برای بررسی ایمنی اتوبوس‌ها

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، گفت: به همکارانم گفتم که این موضوع را پیگیری کنند هم‌چنین دستور دادم که ایمنی اتوبوس‌ها بررسی شود زیرا بعد از این اتفاق نیز حادثه تلخ تصادف سربازان را داشتیم.

بعد از مرگ دلخراش خبرنگارها؛ دستور درویشیان برای بررسی ایمنی اتوبوس‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در نشست خبری خود به مناسبت هفته قوه‌قضائیه با گرامیداشت ۷۲ تن شهید هفتم تیر و تبریک برگزاری انتخابات گفت: مردم بار دیگر با حضور در انتخابات ثابت کردند پای نظام و مقام معظم رهبری هستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: یکی از حوادثی که همه ما را غمگین کرد جان باختن دو خبرنگار بود که خدمت اصحاب رسانه تسلیت عرض می‌کنم و به همکارانم گفتم که این موضوع را پیگیری کنند هم‌چنین دستور دادم که ایمنی اتوبوس‌ها بررسی شود زیرا بعد از این اتفاق نیز حادثه تلخ تصادف سربازان را داشتیم.

وی در ارتباط با رویکردهای قوه‌قضائیه گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت پیگیری‌ ماموریت مندرج در سند تحول قوه‌قضائیه است و ما ۱۲ ماموریت داریم نکته دیگر جهت‌گیری‌های کلان سازمان بازرسی است که یکی از آن‌ها پیگیری‌های همه جانبه است تا به سمت نظارت‌های ماموریت محور حرکت کنیم به همین دلیل نظارت ما بر پایه

رئیس سازمان بازرسی کشور در رابطه با اقدامات این سازمان گفت: تعداد بازرسی‌های ما در سال ۹۹ و سه ماهه امسال ۴۵۷۶ و ۱۷۰۱ گزارش بود و مجموع گزارشات در این بازه ۷۵۷۳ گزارش در سال ۹۹ و ۱۲۹۶ گزارش برای سه ماهه امسال است هم‌چنین تعقیب انتظامی کارکنان و اداری مدیران ۲۷۲۱ گزارش بود و تعقیب کیفری ۱۰۴۳ گزارش و ابطال مصوبات خلاف قانون در سال ۹۹، ۶۳ مورد بوده است که ریز این آمار و به تفکیک معاونت ها وجود دارد.

وی گفت: در رابطه با ترک فعل‌ها بیش از ۷۰ پرونده در این مورد داریم که در رابطه با اراضی ملی، شهرداری‌ها و مواردی مربوط به خلع ید و تصرف از اراضی در این موارد است هم‌چنین یرخی از مصادیق اقدامات ما در نتیجه بازرسی‌ها مثل بحث جمعیت است که پیگیری‌های جدی و مستمری همکاران ما چه در رابطه با وظایف وزارت بهداشت و طرح مجلس انجام دادند و بحث غربالگری و سقط جنین را پیگیری کردند هم‌چنین تولید مرغ لاین ایرانی با پیگیری‌هایی که انجام شد در مدار تولید قرار گرفت و اگر دولت پیگیری کند شاید بتوانیم تا پایان سال جاری به خودکفایی در این سویه مرغ برسیم که هم موجب کاهش خروج ارز به ارزش یک میلیارد دلار می‌شود و هم موجب سالم‌تر شدن می‌شود

درویشیان ادامه داد: تعیین تعرفه دندانپزشکی نیز با پیگیری‌های ما در حوزه بهداشت و درمان به تصویب رسید و ابلاغ شد و بسیاری کسانی که از وضعیت خوب مالی برخوردار نبودند تا قبل از این نمی‌توانستند از این درمان استفاده کنند. هم‌چنین ما شاهد کاشت ۲۰ هزار درخت و خرید تضمینی گندم نیز هستیم. در حوزه کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا الان بیش از ۱۰۰ هشدار به رئیس‌جمهور و سازمان‌های مختلف داده شده است هم‌چنین در ارتباط با تولید واکسن همکاران ما در وزارت بهداشت مستقر هستند و پیگیری می‌کنند.

وی گفت: «مسئله‌محوری» است و حول این موضوع برنامه‌های خود را تعیین کردیم و ۵۰ درصد فعالیت ما در سال جاری بر پایه مسائل اصلی کشور است.

درویشیان خاطرنشان کرد: در فرمان ۸ ماده‌ای رهبری در سال ۸۰ یکی از محورها شناسایی آسیب‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی است و ما یکی از موضوعاتی که دنبال کردیم و در سال جاری بر آن متمرکز شدیم شناسایی آسیب‌های اساسی است که چه بسترهایی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود و می‌خواهیم این آسیب‌ها را به دستگاه‌های آسیب‌زدا اعلام کنیم.

ادامه دارد...

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها