کد خبر: 624116
تاریخ انتشار :

شکایت خانواده‌های شهدای هفتم تیر تقدیم قوه قضاییه شد + سند

تعدادی از بازماندگان شهدای حادثه هفتم تیر که امروز (چهارشنبه) مقابل ساختمان دادستانی کل دیوان عالی کشور در خیابان صوراسرافیل تهران تجمع کرده بودند، شکایت خود عاملان این حادثه تروریستی را تقدیم دستگاه قضا کردند.

شکایت خانواده‌های شهدای هفتم تیر تقدیم قوه قضاییه شد + سند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازماندگان شهدای حادثه هفتم تیر پیشتر نیز شکایتی در کشور فرانسه علیه گروهک تروریستی منافقین به عنوان عاملان این حادثه تروریستی تنظیم کرده بودند که ترتیب اثر داده نشده است.

بازماندگان شهدای هفتم تیر در شکایت امروز خود خطاب به رییس قوه قضاییه، بیان کرده‌اند: ما خانواده های شهدای هفتم تیرماه از آنجا که مرتکبین این جنایت تروریستی به کشور فرانسه پناهنده شدند در سال ۱۳۸۷ اقدام به ثبت شکایت در آن کشور نمودیم و به امید اجرای عدالت در خصوص سازمان نفرت پراکنی منافقین، پیگیری حقوقی در کشور فرانسه را دنبال کردیم.

در ادامه این شکایت آمده است: اما متاسفانه و با وجود گذشت سالیان متمادی از ثبت شکایت، هیچ عزم و اراده ای را از سوی دستگاه قضایی کشور فرانسه شاهد نیستیم و وکلای ایرانی و فرانسوی ما صراحتا از اطاله‌ی عمدی دادرسی و عدم وجود اراده‌ی جدی رسیدگی در آن کشور سخن می گویند. بدین علت از شما استدعا داریم به نحو مقتضی دستورات لازم را به منظور پیگیری این موضوع صادر فرمایید. باشد که مجازات عاملین این جنایت مرهمی بر دلهای قربانیان ترورسیم باشد.

168922609

​قرار است خانواده های شهدای هفتم تیر تا دقایقی دیگر مقابل ساختمان سفارت فرانسه در تهران حضور یابند.

بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت  ۷۴ نفر از اعضای این حزب شد.

این انفجار در ساعت ۲۰:۳۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات حزب واقع در سرچشمه تهران در جلسه ای که برای بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزار می شد، رخ داد و به شهادت جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی منجر شد که در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت عضویت داشتند.

در این واقعه تروریستی،  سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و دبیر کل حزب از جمله شهدا بود؛ از این رو ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضائیه نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوشنبه هفته جاری در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه، شهید آیت‌الله بهشتی را عالمی متفکر و نظریه‌پرداز، شخصیتی برجسته و حقیقتاً انقلابی، مؤمن، متشرع و بسیار مؤثر خواندند و افزودند: شهید بهشتی با پایه‌گذاری کار دشوار و بزرگ ایجاد دادگستری اسلامی و نقش‌آفرینی در تدوین قانون اساسی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارد و این حق باید شناخته و ادا شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنایت فجیع منافقین در به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و حدود ۷۰ نفر از شخصیت‌ها گفتند: این قاتل‌ها صراحتاً به این جنایت بزرگ اعتراف کرده‌اند اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه فعالیت می‌کنند که انسان از وقاحت غربی‌ها در ادعاهای حقوق بشری و دادن تریبون و حمایت از این تروریست‌ها حیرت می‌کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها