کد خبر: 624762
تاریخ انتشار :

سرلشکر سلامی: سپاه مبدأ هرگونه تهاجمی را هدف قرار می‌دهد

فرمانده کل سپاه گفت: ما از نقطه شروع، دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و این به ما عمق می‌دهد؛ لذا سلاح‌های‌مان را بر اساس این تفکر به‌کار می‌گیریم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین الحاق تجهیزات جدید به یگان صابرین نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: امروز برای همه دوست‌داران و حامیان اقتدار، استقلال و عزت کشور سربلند و ملت سرافراز ایران اسلامی روزی فراموش‌ناشدنی است و باید همواره شکر خداوند را به جای آوریم که ما را در راه جهاد فی سبیل‌الله قرار داد.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی چشمه‌سار جوشان تمام ارکان قدرت سپاه، محل تولد همه فرماندهان و شهیدان والامقام و ستون پیکره قدرت دفاعی کشورمان است، افزود: خود را مدیون فداکاری‌های این فرزندان پرافتخار ملت می‌دانیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: دهه‌هاست که در معرض سیاست‌های قدرت‌های شیطانی و اشرار بزرگ و کوچک هستیم. در این مدت که به استقلال سیاسی و عزت و افتخار رسیدیم، طراحان راهبردی ناامنی از آمریکای مهاجم و تجاوزطلب تا متحدان اروپایی و شرکای منطقه‌ای و تروریست‌های محلی، همگی به شکل پیوسته در حال طراحی توطئه هستند و هرگاه توانستند در حال اجرای توطئه علیه ملت ایران بودند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: در جنگ‌های بزرگی در دامنه‌های جهانی با قدرت‌های به ظاهر بزرگ وارد شدیم و از بعضی از آن‌ها هم خارج شدیم و حتی اشکال برخی جنگ‌ها را نیز تغییر دادیم؛ در میان این آتشباران‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی دشمنان که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن‌ها در طیف بسیاری از منازعات مرزی و فراتر از مرزها تا امروز مواجه هستیم، به‌واسطه قوت قلب و ایمان درونی و شجاعت، فداکاری و ثبات قدم مردان بزرگمان، دشمنان را ناکام گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از آوردگاه دفاع مقدس که با طیف به هم پیوسته دشمنان مواجه بودیم تا میدان مقابله با اشرار در مناطق مرزی کشور، همه جا جوانان رشید این سرزمین پیروز بودند، دشمنان را به عقب راندند، تمرکز آن‌ها را به هم ریختند، در فراتر از مرزها فراری‌شان دادند، پیشانی جبهه را گسترش دادند، قدرت تمرکز را از آن‌ها گرفتند و آیین‌های عملیاتی آن‌ها را به شکست کشاندند.

فرمانده کل سپاه افزود: سلاح‌های آتشبار دشمن در اطراف مرزهای کشورمان آرایش گرفته‌اند؛ این اقدام دشمن در عرصه‌های مختلفی صورت گرفته که بزرگترین آن جنگ روانی است؛ اما با این‌ حال، امنیت در کشور حاکم است و جوانان ما راه را بر دشمنان این ملت بستند، منافذ را مسدود کردند و با چشمانی تیزبین که به اقصی‌نقاط مواضع دشمن نظر می‌افکنند، دست‌های مستحکم خود را روی ماشه قرار دادند و آن‌ها را تعقیب می‌کنند و اجازه ورود را به آن‌ها نمی‌دهند.

سردار سلامی ادامه داد: این بیان و شعار نیست، بلکه واقعیتی تاریخی و در حال وقوع است که قابلیت قضاوت دارد؛ نسل جدید سپاه ادامه همان نسل شهدای دفاع مقدس با همان ایمان و درخشش و روح و معرفت هستند؛ البته این نیرو به سلاح‌های مدرن مجهز شده و با صنعت نوین پیش رفته است.

وی اضافه کرد: نیروی زمینی سپاه نیرویی است که وقتی در هر نقطه‌ای عمل می‌کند، موفق است؛ این هم به‌واسطه تجهیزات نوین داخلی است که استفاده می‌کنند؛ ایرانی‌ها برای عزت‌شان ارزش قائل هستند؛ به نحوی که با عزت، اقتدار، پیروزی و سربلندی شناخته می‌شوند.

فرمانده کل سپاه گفت: اینکه کشور در قلب آتش دشمنان، ایمن است به‌واسطه وجود رزمندگانی است که در قلب سنگرها در سرما و گرما می‌ایستند؛ حال با چنین رزمندگانی آیا ممکن است دشمن بر ما سیطره یابد؛ البته استفاده از سلاح گرم برای رزمندگان ما در مرحله آخر است؛ زیرا اولویت‌شان خدمت به مردم و سازندگی است و این را از فعالیت‌های سازندگی نیروی زمینی سپاه در اقصی‌نقاط کشور در مناطق محروم می‌توان دید.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: افق نگاه نیروی زمینی سپاه شکست دادن دشمنان است؛ ما از نقطه شروع، دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و این به ما عمق می‌دهد؛ لذا سلاح‌های‌مان را بر اساس این تفکر به‌کار می‌گیریم.

وی افزود: فروپاشی ذهن دشمن در ابتدای حرکت، به ما ابتکار عمل و آزادی عمل می‌دهد؛ آن‌ها باید بدانند که میدان جنگ و اعماق و کیفیت نبرد را ما انتخاب می‌کنیم؛ البته استراتژی ما دفاعی است؛ یعنی جنگ‌طلب نیستیم، سیاست ما دفاعی است، اما استراتژی‌های ما همگی عملیاتی است و این یک واقعیت است.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ابتدای به ساکن، جنگی را شروع نخواهیم کرد، ولی بعد از اولین تهاجم، حرکت ما تهاجمی است؛ زیرا می‌خواهیم تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: ستاد کل سپاه وظیفه دارد که از نزسا حمایت‌ کنید تا قدرت‌شان تمام‌کننده باشد؛ البته قدرت دفاعی تمام‌ناشدنی است و نباید هم متوقف شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها