کد خبر: 629448
تاریخ انتشار :

کلاهبرداری برخی دستفروشان با شگرد جابه‌جایی کارت بانکی هنگام خرید

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: برخی از دستفروشان هنگام خرید و تحویل کارت آن را با کارت دیگر جابه‌جا کرده و به خریدار پس می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پرویز نظری امروز در خصوص کلاهبرداری اخیر برخی از دستفروشان هشدار داد و اظهار داشت: تعدادی از دستفروشان و فروشندگان هنگام خرید، کارت بانکی را از همشهریان تحویل و خود رمز کارت را وارد می‌‌کنند که هنگام پس دادن کارت به خریدار آن را با کارتی دیگر که سوخته و شبیه است جابه‌جا می‌کنند و با داشتن رمز بلافاصله از کارت مبالغی را برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان به خصوص سالمندان هنگام خرید و تحویل کارت حتما به کارت نگاه کنند و مطمئن شوند کارت خود را پس گرفته‌اند و حتی الامکان رمز کارت خود را به فروشنده ندهند، خود آن را وارد کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص کلاهبرداری با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی درخصوص برنده شدن، گفت: حتما توجه کنید کسی که برنده می‌شود و قرار است مبلغی به وی داده شود اصلا نیازی به رفتن پای دستگاه و دادن اطلاعات به طرف ندارد.

وی در نوعی دیگر از کلاهبرداری، افزود: بعضی از کلاهبرداران و سودجویان کارت را به عناوینی به نام افراد مسن و معتادان دریافت و در اختیار دارند و پول‌هایی را از طریق کلاهبرداری برداشت و به این کارت‌ها واریز می‌کنند که متأسفانه در موقع دستگیری فرد کلاهبردار نام و نشانی ندارد و مسؤولیت کارت بر عهده دارنده کارت و خود شخص است.

نظری در پایان از شهروندان خواست، به محض چنین اتفاقاتی حتما اقدام به تشکیل پرونده کنند تا در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پرونده‌ها پیگیری شود؛ با کلاهبرداران قطعا برخورد و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها