کد خبر: 632628
تاریخ انتشار :

دانش آموزان ۱۸ ساله زنجانی برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متولد اول مهر سال ۸۲تا اول مهر ۸۳ در این استان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به ثبت‌نام و دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان در مراکز واکسیناسیون فقط بر اساس نوبت دهی از طریق سامانه خواهد بود، افزود: گروه هدف می توانند با مراجعه به سایت salamt.gov.ir نسبت به نوبت گیری اقدام کنند.  

وی اضافه کرد: از دانش آموزان و خانواده های آنان تقاضا می شود برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلا در مراکز واکسیناسیون صرفا در زمان نوبت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت خودداری کنند.

این مسوول در خصوص میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا بر کاهش میزان مرگ‌ومیر و بستری، خاطر نشان کرد: طبق آخرین مطالعات انجام شده از سوی منابع معتبر بین المللی افراد واکسینه شده در برابر کرونا ۱۷ برابر کمتر امکان بستری دارند و بالعکس همین مساله وجود دارد.

قزلباش با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا در این استان همزمان با کشور افزود: روند کاهشی در بخش بستری نسبت به سرپایی آهسته‌تر بوده که امیدواریم این مهم طی هفته آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه در موج پنجم کرونا ۲ هزار و ۵۰۰ زنجانی به صورت بستری موقت درمان شده‌اند، افزود: از این تعداد ۹۰۰ بیمار به صورت بستری موقت در شهرستان خرمدره درمان شده‌ آمد که همکاری های بین بخشی در انجام این کار بسیار تاثیر گذار بوده است.

این مسوول در خصوص وضعیت  کنونی روند بیماری در شهرستان‌های استان، گفت: این بیماری در شهرستان‌های خدابنده، سلطانیه، ماهنشان، ایجرود روند نزولی دارد، اما در شهرستان‌های زنجان و ابهر هر چند روند نزولی آغاز شده، با نوساناتی همراه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: روند کرونا در شهرستان خرم‌دره همچنان دارای نوساناتی بوده و کانون‌های فعالی در آن وجود دارد که نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم است و از طرفی روند نزولی ابتلا به کرونا نباید موجب عادی‌انگاری و غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

قزلباش با اشاره به وضعیت پی‌سی‌آر کرونایی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: حدود ۵۳۰ هزار تست کرونا از زنجانی ها گرفته شده است که ازنجان به رغم  کمبودهای موجود در بحث تامین هزینه و کیت تشخیص کرونا، جزو سه استان اول کشور در بحث رهگیری محسوب می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها