کد خبر: 633883
تاریخ انتشار :

ضرورت بازگشایی مدارس چیست؟

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس تسریع در فرایند واکسیناسیون ضروری است، بر لزوم استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه های واکسیناسیون تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر علیرضا زالی امروز شنبه در جلسه ای که با حضور معاونان امور بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران مسئولان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و همچنین مسئولان آموزش و پروش به منظور برنامه ریزی برای واکسیناسیون دانش آموزان برگزار شد، با اشاره به لزوم ترغیب دانش آموزان و خانواده ها برای انجام واکسیناسیون، بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها و همچینین آموزش و پرورش به این منظور تاکید کرد.

دکتر زالی افزود: حضور متخصصان اطفال در رسانه ملی برای اقناع خانواده ها به منظور انجام واکسیناسیون دانش آموزان نیز بسیار موثر است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به پیچیدگی های واکسیناسیون دانش آموزان در شهر تهران، گفت: استفاده از ظرفیت مدارس شهر تهران به عنوان پایگاه واکسیناسیون در یک دوره زمانی کوتاه، می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون در مدرسه باعث جلب اعتماد دانش آموزان شده و همچنین ملاقات دانش آموزان با یکدیگر در محیط مدرسه حین واکسیناسیون، تاثیر مثبتی در این فرایند خواهد داشت.

دکتر زالی جلوگیری از اختلاط دانش آموزان با سایر گروه های سنی را از دیگر مزایای انجام واکسیناسیون در مدارس دانست و گفت: در روزهای آتی باید به سرعت آماری دقیق از اطلاعات مربوط به مدارس شهر تهران و شهرستان های تابع در اختیار معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران قرار گیرد تا بتوان هرچه سریعتر در این حوزه برنامه ریزی کرد.

وی نسبت به ایجاد هماهنگی بین نیروهای بسیج، هلال احمر، شهرداری و وزارت بهداشت برای تامین نیروهای واکسیناتور جهت تحقق واکسیناسیون دانش آموزان اعلام آمادگی کرد.

دکتر زالی همچنین در ادامه با اشاره به افزایش آمار روزانه واکسیناسیون تهران در روزهای اخیر، گفت: برای افزایش این آمار زیرساخت های لازم مهیاست و باید برای افزایش مراجعات برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: افراد ناتوانی که به دلیل انواع معلولیت ، کهولت سن و مواردی از این قبیل امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، می توانند با مراجعه و ثبت نام درسایت vaccine.sbmu.ac.ir منتظر اعزام واحدهای سیار واکسیناسیون در منزل باشند.

دکتر زالی همچنین با اشاره به همکاری دانشگاه با شهرداری تهران برای واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر ادامه داد: طبق پیش بینی ها، تعداد افرادی همچون معتادان متجاهر و ساکنان گرم خانه ها و افرادی از این دست، به حدود ۱۲ هزار نفر می رسد که تا کنون ۸ هزار نفر از این تعداد وارد فرایند واکسیناسیون شده اند.

وی در بر ضرورت استفاده از ظرفیت سایر نهادها همچون بسیج برای واکسیناسیون افراد ناتوان در منزل تاکید کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران کم شدن میزان مراجعات به مراکز واکسیناسیون در استان تهران را نشانه واکسیناسیون جمعیت قابل توجهی از مردم تهران دانست.

در ادامه این جلسه که با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره چالش ها، نیازها و ظرفیت های موجود برای واکسیناسیون دانش آموزان تبادل نظر و گفت و گو شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها