کد خبر: 637471
تاریخ انتشار :

وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان همچنان ادامه دارد

فرماندار دامغان گفت: ۶۰ نفر مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان این شهر با وضعیت قرمز کرونایی بستری هستند که بستری ۱۷ نفر موقت است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 مهدی بندرآبادی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: شرایط قرمز کرونایی در دامغان ادامه دارد اما آمار رو به نزول است.

فرماندار دامغان قدردانی از استاندار سمنان و کسانیکه تلاش دارند شرایط کرونا بهبود یابد تاکید کرد: در بخش ورودی، ترخیص و بستری دائم و موقت کرونا، آمار از ابتدای آبان نشان از کاهش مطلوب دارد.

وی بیان کرد: با تشکیل تیم های بیشتر، غربالگری به سرعت در حال انجام است و در حوزه نظارت، اصناف، بهداشت و تعزیرات با تیم های مشترک بازدیدها در تمام ساعات شبانه روز تشدید شد.

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه به متخلفان حوزه صنفی تذکر داده شد و در صورت ادامه تخلف،  به مراجع قضایی معرفی می شوند افزود: دامغان برای واکسیناسیون ۷۳ هزار نفر واجد شرایط دارد که ۸۷ درصد دزُ اول و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی گفت که ۸۳ درصد دانش آموزان شهرستان دامغان نیز واکسن کرونا را دریافت کردند.

در استان سمنان اکنون دامغان تنها شهرستان با وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی است و سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت رنگ بندی کرونایی نارنجی و بقیه شهرستانها در وضعیت رنگ بندی زرد قرار دارند.

پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در استان سمنان اکنون در جمعیت بالای ۱۲ سال بر اساس سامانه سیب ۸۶.۶ درصد و پوشش نوبت دوم  واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال به ۷۰.۴ درصد رسیده است.

میانگین رعایت پروتکل ها در استفاده از ماسک بر اساس نمونه گیری که صورت گرفته، در کل استان سمنان ۸۳ درصد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها