کد خبر: 641311
تاریخ انتشار :

تعطیلی رسمی در تعدادی از استان‌های عراق

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، تعدادی از استان‌های عراق امروز (دوشنبه) را به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تعطیل اعلام کردند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 از خبرگزاری رسمی عراق (واع) استان های واسط، دیاله، نجف اشرف، دیوانیه، کربلا، الانبار، صلاح الدین و نینوا در اطلاعیه های جداگانه روز دوشنبه را به مناسبت دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی تعطیل اعلام کردند.

براساس این گزارش، بخش‌های خدماتی و بانک‌ها از این تصمیم مستثنی هستند.

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، جمع کثیری از مردم عراق با حرکت به سمت محل وقوع جنایت ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بین المللی بغداد در مراسمی که به این مناسبت برپا شده، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه نیز یک میلیون نفر در بغداد برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت رهبران پیروزی که با حضور رهبران و شخصیت های سیاسی و نظامی عراق از جمله «هادی العامری، قیس الخزعلی، فالح فیاض و سید عمار حکیم» برگزار شد، اجتماع کردند.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، ابوالمهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رسیدند.

این حمله و جنایت با دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری وقت آمریکا انجام شد.

به دنبال حمله تروریستی ارتش ایالات متحده به خودروی سردار سلیمانی و المهندس و همراهانشان در فرودگاه بغداد که به شهادت همه آنها انجامید، جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق انتقام سخت وعده داده شده را از آمریکایی‌ها آغاز کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها