کد خبر: 662890
تاریخ انتشار :

مقایسه کنایه آمیز قالیباف از شمال و جنوب اتوبان کرج

رییس مجلس بار دیگر به وضعیت خودروسازی تاخت.

مقایسه کنایه آمیز قالیباف از شمال و جنوب اتوبان کرج
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رییس مجلس گفت : صنعت خودرو امان مردم را هم در قیمت هم در کیفیت بریده است.

محمدباقر قالیباف که در اولین همایش سرداران شهید شهرستان لامرد و مهر سخن می گفت درباره اهمیت و درک فرهنگ ما می توانیم مقایسه ای طعنه آمیز میان شمال و جنوب اتوبان تهران – کرج انجام داد.

آن طور که رییس مجلس یازدهم می گوید در شمال اتوبان کرج نمونه‌ای از حکمرانی، الگو و حرکت مبتنی بر باور‌های اسلامی وجود دارد به نحوی که در دهه شصت تولید خمپاره 60 و 120 برای ما ممکن نبود و برای تولید مهمات دچار مشکل بودیم. حداکثر برد آتش ما 15 کیلومتر بود و رژیم صدام می‌دانست از 15 کیلومتر به بعد نیروهایش می‌توانند آزادانه زندگی کنند و احساس امنیت داشته باشند، اما همان فرهنگ، توانست به سرعت در حوزه علم، فناوری و صنعت پیشرفت ایجاد کند تا جایی که امروز در عرصه موشکی جز چند کشور اول دنیا باشیم اما متاسفانه در جنوب همان اتوبان، صد متر پایین‌تر صنعت خودروی وجود دارد که امان مردم را هم در قیمت و هم در کیفیت بریده اند.

این اولین بار نیست که قالیباف نسبت به وضعیت کیفیت و قیمت شرکت های خودروساز انتقاد می کند. بسیاری از منتقدان خودروسازی همانند قالیباف این صنعت را با صنایع موشکی مقایسه کرده و این سوال را مطرح می کنند که چرا ما توانسته ایم در صنعت موشکی پیشرفت کنیم اما همچنان در صنعتی مانند خودرو درجا می زنیم و از دنیا عقب مانده ایم؟ هر چند مدیران خودروساز هیچگاه به این انتقادها و سوال مطرح شده پاسخی نداده اما برخی از کارشناسان به این سوال پاسخ داده و مقایسه صنعت خودرو با موشک سازی را قیاسی مع الفارق می دانند. این کارشناسان تاکید می کنند بحث صنایع موشکی با امنیت کشور گره خورده بنابراین در این صنعت بحث قیمت تمام شده، مدیریت هزینه و تولید بر مبنای پارامترهای اقتصادی محلی از اعراب ندارد این در شرایطیست که در خودروسازی شرکت های خودروساز باید تولید محصولات خود را بر مبنای مدیریت هزینه ها و پارامترهای اقتصادی اثرگذار روی تولید و همچنین بر مبنای قیمت تمام شده رقابتی منطبق کنند. آنها تاکید می کنند در این وضعیت خودروسازان نمی توانند بر مبنای آزمون و خطا و بدون توجه به میزان هزینه پرداخت شده اقدام به تولید کنند. زیرا شرکت های خودروساز یک بنگاه اقتصادی بوده و باید بر مبنای مدل هزینه – فایده و همچنین تولید رقابتی اقدام به تکمیل و نهایی کردن محصولات خود کنند اما در صنایع موشکی به هیچ وجه بحث میزان هزینه کرد و تولید اقتصادی مطرح نیست زیرا امنیت کشور از درجه بالای اهمیت برخوردار است.  

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها