کد خبر: 622020
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مناظره؛

مردم دلگیرند چون در دولت غیرت ندیدند

در بسته خبری پیش رو سخنان امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پوشش داده می‌شود.

مردم دلگیرند چون در دولت غیرت ندیدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره «دغدغه‌های مردم» است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران گفت: کار آمریکایی‌ها کش دادن مذاکرات است که دست بالا را داشته باشند. از مردم عزیز تشکر می‌کنم بعد از مناظره اول با سیل عظیم استقبال مواجه شدم. کسی بجز بودن در میان مردم نمی‌تواند دغدغه‌های مردم را درک بکند. لازمه یک مدیر در جمهوری اسلامی همراهی با مردم است.

روحانی از دفترش بیرون بیاید تا با او مناظره کنم

قاضی‌زاده در نخستین نوبت اعلام مواضعیش گفت: دغدغه‌هایی که گفته شد، دغدغه‌های عموم مردم است، اما لازم است که ریشه‌یابی شود. چیزی که دلزدگی برای مردم ایجاد کرده است این است که ما در پنجره طلایی هستیم، اما رشد نکردیم. منابع کشور به صورت نادرست توزیع می‌شود. مشکلاتی که در گذشته ذکر می‌شده، الان هم ذکر می‌شود.

او ادامه داد: مفاهیمی مانند آزادی قبلا بیان می‌شده، اما امروز بحث ما معیشت شده است. مردم یک سال است بین نان و جان مانده‌اند. من خطاب به مسیولین مربوطه از جمله اقای روحانی می‌گویم  امروز کسی نیست که عملکرد دولت را بر عهده بگیرد. ایشان از دفتر خودشان بیرون بیایند و در صداوسیما حاضر شوند من حاضرم درباره مسائل مختلف مناظره کنم. مساله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که باعث شده روز به روز گروهی که به قدرت وصل هستند، پرقدرت تر شوند. ما پیش‌بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم.

دوستان به شکلی حرف می‌زنند که انگار در این کشور و نیستند

او در بخش نقد سخنان دیگر نامزدها بیان کرد: سپردن درمان و حل مسائل امروز به بانیان وضع موجود مانند این است که برای حل بیماری کرونا بخواهیم ویروس کرونا آن را حل کند. دوستان به شکلی حرف می‌زنند که انگار در این کشور و نیستند. حرف‌هایی می‌زنند که چهار سال قبل هم گفته شد و دیدیم که چه اتفاقی افتاد.

این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: دولت فرصت مذاکره با آمریکا را با بد مذاکره کردن از بین برد. اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید، اگر همه موضوعات جمع شده در تهران، اگر جوانان و نوآوران و زنان کنار گذاشته شده‌اند، تقصیر فرد دیگری است؟ ما جوان‌ها و زنان قوی در کشور داریم که به آن‌ها نیاز داریم که بتوانیم وضعیت کشور را تغییر دهیم. باید نسل سیاستمداران تغییر کند. چون عده‌ای به جای اینکه تومور را برداند و پای‌شان را از گردن مردم بردارند، تبدیل شده‌اند به دولتی برای یک طبقه خاص. جوانان باید بیایند، باید شیوه حکمرانی تغییر کند.

تورم باعث فقر و نابرابری شده است

قاضی‌زاده هاشمی در نوبت اول اظهار مواضعی در بخش دوم مناظره در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای حفظ نظام تولید و حذف وابسته گری‌ها چه برنامه‌ای دارید، گفت: تورم باعث فقر و نابرابری و جلوگیری از شکل گیری خانواده و بسیاری از مسائل شده که البته تمامی نهادها در ایجاد این تورم نقش داشته اند. در دولت سلام ۲۰ برنامه در حوزه‌ اصلاح حکمرانی در نظر گرفته‌ایم که البته به صورت مفصل در قالب صحبت با مردم در شبکه‌های مجازی بیان خواهم کرد.

تا بهمن کشور را واکسیناسیون می‌کنیم

او در نوبت بعدی سخنانش بیان کرد: برنامه برای اشتغال سریع داریم که نیمی از جوانان جویای کار در دو سال اول صاحب شغل شوند. تا بهمن کشور را واکسیناسیون می‌کنیم. نباید فضای مجازی را محدود کنیم. فضای مجازی در همه حوزه‌ها میتواند موثر باشد. در دولت ما حتی از آن‌هایی که رای نمی‌دهند هم حمایت می‌کنیم. گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم هشت سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود.

مردم در دولت غیرت ندیدند

قاضی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود و به عنوان جمع‌بندی گفت: دولت سلام بند «غ» یعنی غیرت را اجرایی می‌کند. غیرت یعنی همه مردم ایران باید سر سفره انقلاب بنشینند. اگر مردم امروز دلگیرند، چون در مسئولین غیرت ندیدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها