کد خبر: 619211
تاریخ انتشار :

5 میوه و سبزی کم‌کالری و پرخاصیت را بشناسید

هفته نامه آتیه نو/ این روزها تحرک بدنی همه ما کم شده است. دلیل آن هم کروناست. همان چند قدم پیاده‌روی و پیک‌نیک آخر هفته هم دیگر وجود ندارد.

5 میوه و سبزی کم‌کالری و پرخاصیت را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :


 از سوی دیگر، خانه‌نشینی، بی‌حوصلگی و زندگی دور از مهمانی و تفریح، باعث گرایش بیشتر به خوردن، به‌ویژه مصرف شیرینی‌ها و خوراکی‌های پرکالری می‌شود؛ بنابراین اضافه وزن می‌تواند یکی از معضلات این دوره خاص از زندگی همه ما باشد. به همین دلیل می‌خواهیم با تعدادی از میوه‌های کم‌کالری اما پرخاصیت آشنا شویم تا برای رفع گرسنگی، از آنها کمک بگیریم.

1- برگ سبز:
اسفناج یکی از سبزی‌های پرخاصیت فصل بهار است. این سبزی کم‌کالری و پرخاصیت است. اسفناج سرشار از پروتئین گیاهی و ویتامین (K) است. آهن و کلسیم از دیگر ویژگی‌های تغذیه‌ای اسفناج است. این سبزی سرشار از فیبر است و به همین دلیل به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند. از خام آن نیز می‌توانید در سالاد و ساندویچ‌ها و از پخته آن برای تهیه خورش آلو اسفناج، آش و بورانی استفاده کنید.

2- خواهر زردآلو:
هلو از میوه‌های خوش‌خوراک بهار است. با وجود کالری مناسب، این میوه از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است.
این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین (A) است. به همین دلیل به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. هلو حاوی قند طبیعی و فیبر است. به همین دلیل به تنظیم قند خون و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

3- زرد کوچک:
زردآلو، میوه دیگر فصل بهار است. قند طبیعی موجود در این میوه به تنظیم میزان قند خون کمک می‌کند. زردآلو سرشار از آنتی‌اکسیدان و پتاسیم است؛ بنابراین مصرف آن می‌تواند به ارتقاء عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم کند.

4- ریزِ سبز:
نخودفرنگی هرچه ریز و سبزتر باشد، خوش‌خوراک‌تر است. این سبزی خوش آب و رنگ و خاص، پایه اصلی بسیاری از خوراک‌ها و سالادها است. نخودفرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان کلروفیل است و از این نظر به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این سبزی سرشار از فیبر است و مصرف آن می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک کند. نخودفرنگی سرشار از پروتئین گیاهی است.

5- خوش‌عطر بهار:
کافی است یک چاقو به طالبی یا گرمک بزنید و عطر آن تا هفت خانه آن‌طرف‌تر برود. طالبی و گرمک سرشار از فیبر هستند. این میوه‌ها سرشار از پتاسیم بوده و البته که میزان سدیم آن پایین است. بنابراین می‌تواند باعث تنظیم فشار خون عملکرد بهتر دستگاه قلبی- عروقی شود. طالبی و گرمک حاوی قند طبیعی بوده و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها