کد خبر: 620645
تاریخ انتشار :

بهترین و موثرترین فواید آب برنج برای صورت و مو

سیمرغ/ آب برنج یکی از مواد طبیعی است که می تواند برای زیبایی و تقویت پوست و موی شما معجزه کند. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید شگفت انگیز آب برنج برای پوست و مو های تان معرفی کنیم.

بهترین و موثرترین فواید آب برنج برای صورت و مو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

5 فایده آب برنج برای مو و پوست
سم‌ زدایی مو با آب برنج
آب برنج می‌تواند به عنوان درمانی طبیعی به سم‌ زدایی مو کمک ‌کند، سلامت آن را بهبود ببخشد و موها را تقویت ‌کند.

افزایش کشسانی مو با آب برنج
هر زمان که موی خود را شانه می‌کنید و به آن حالت می‌دهید احتمالا متوجه می‌شوید که کمی کشیده می‌شود. میزان کشسانی مو به بافت، سلامت و ژنتیک آن بستگی دارد. آب برنج می‌تواند به افزایش کشسانی مو کمک کند.

کاهش سایش و آسیب مو با آب برنج
استفاده از آب برنج برای شست‌وشوی مو می‌تواند به نرم‌شدن و کاهش سایش روی سطح هر تار مو کمک کند.

روشن‌ شدن پوست با آب برنج
آب برنج حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند به آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را درخشان تر کند. همچنین اگر لکه‌های تیره پوست مرتبط با افزایش سن و لکه‌های تیره ناشی از بارداری، تغییرات هورمونی یا آسیب نور خورشید شما را آزار می‌دهد، شست‌وشو با آب برنج ممکن است به محو شدن آن‌ها و همچنین افزایش نرمی بافت پوست کمک کند.

کاهش چربی پوست با آب برنج
پوست چرب می‌تواند به اندازه پوست خشک مشکل‌ساز باشد. نشاسته طبیعی موجود در آب برنج می‌تواند به تنگ‌شدن منافذ پوست و جذب چربی‌های اضافه کمک کند. آب برنج می‌تواند درخشش پوست چرب را کاهش دهد.

روش آماده کردن آب برنج برای تقویت پوست و مو
نصف فنجان برنج
دو فنجان آب تصفیه‌ شده

3 روش برای تهیه آب برنج
شما می‌ توانید آب برنج را به یکی از سه روش زیر آماده کنید

خیساندن
در یک کاسه، برنج و آب را اضافه  کنید و اجازه دهید برای حداقل ۳۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند. زمانی که آب کدر شد، آن را از صافی عبور دهید و در یک کاسه دیگر بریزید. آب برنج را درون یک ظرف اسپری بریزید و از آن برای مرطوب‌کردن مو یا صورت خود استفاده کنید.

پختن
یک ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و آب و برنج را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب به جوش آید. حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد. برنج را صاف و آب را در یک شیشه دردار ذخیره کنید.

تخمیر
در یک ظرف آب و برنج را اضافه کنید و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند. هر5  دقیقه، با یک قاشق چوبی این ترکیب را به آرامی هم بزنید. سپس این ترکیب را از صافی عبور دهید و آب برنج را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و تا زمانی که بویی ترش به خود بگیرد، حدود یک تا دو روز، اجازه دهید به همان حالت باقی بماند.در ظرف شیشه‌ای را بگذارید و آب برنج را در یخچال نگهداری کنید. از این محلول می‌توانید برای صورت و موی خود استفاده کنید. پس از هفت روز، باقی مانده آب برنج را دور بریزید.

روش استفاده از آب برنج
اگر آب برنج را در یک ظرف اسپری ریخته‌اید، می‌توانید آن را روی صورت یا موی خود اسپری کنید. همچنین می‌توانید آب برنج را در یک ظرف شیشه‌ای دردار نگهداری کنید و با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود بمالید. گزینه دیگر، ترکیب آب برنج با شامپو یا نرم‌کننده‌ای است که استفاده می‌کنید.

توجه
برنج تجاری اغلب در تماس با آفت‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی است  مگر این‌ که از نوع ارگانیک باشد. پیش از آماده‌کردن آب برنج به هر روشی، ابتدا برنج را به خوبی بشویید. استفاده از آب برنج به طور معمول موجب عوارض جانبی نمی‌شود اما در صورت مشاهده هر گونه التهاب یا علایم آلرژی استفاده از آن را متوقف کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها