کد خبر: 622741
تاریخ انتشار :

چه میوه‌هایی برای کرونا خوب است؟

میوه‌های مناسب برای کرونا در تابستان زیاد هستند و در این فصل می‌توانیم به خوبی سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت کنیم.

چه میوه‌هایی برای کرونا خوب است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در روزهایی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، پزشکان استفاده از میوه و تغذیه سالم را توصیه کردند. تغذیه در افزایش سیستم ایمنی مؤثر هست. مواد معدنی و ویتامین‌هایی مثل ویتامین C ،D، زینک و سلنیوم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. ویتامین D به طور طبیعی در نور خورشید وجود دارد و عموماً جذب بدن می‌شود. نکته مهم ویتامین C هست که باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شوند. در خصوص تغذیه کودکان باید دقت بیشتری داشته باشیم و باید از مصرف مقدار کافی میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه غذایی کودکان اطمینان پیدا کنیم. به این دلیل که مصرف میوه و سبزی به شکل روزانه، بر تأمین آب و املاح و ویتامین‌های مورد نیاز، زمینه ارتقاء ایمنی بدن را فراهم می‌کند.

میوه‌های مفید برای کرونا

 ویتامین C در میوه‌هایی مثل گریپ ‌فروت، پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش، فلفل دلمه‌ای، انواع کلم، آویشن، جعفری، کیوی، آناناس انواع توت، طالبی، خربزه، هندوانه، خرمالو، شلیل، هلو، زردآلو، انگور، سیب، انبه، گلابی، انار و انواع آب میوه طبیعی، کمپوت میوه‌ها و میوه‌های خشک (خشکبار) وجود دارد.

میوه‌های مناسب برای کرونا

در دوران کرونا از سبزی‌های فصلی مثل شلغم، کدو حلوایی، کلم، گل کلم و هویج که سرشار از ویتامین c و A هستند، استفاده کنید. فراموش نکنید که سالاد خود را با چاشنی‌هایی مثل انواع سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزی‌ها معطر میل کنید.

استفاده از میوه‌های فصل مثل انواع مرکبات که غنی از ویتامین C هستند را نیز فراموش نکنید. از این میوه‌ها روزانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید. یک عدد پرتقال و یا دو عدد نارنگی متوسط ویتامین C مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. همچنین سعی کنید دو سوم بشقاب غذایتان را به سبزی‌ها و حبوبات اختصاص دهید. تا جایی که ممکن است، روزانه ماست، پنیر و شیر کم چرب مصرف کنید.

گیلاس، هلو و زردآلو جز میوه‌های مفید

گیلاس علاوه بر ویتامین C، مقادیر زیادی فیبر دارد که سیستم گوارش را تقویت می‌کند و باعث پائین آوردن کلسترول خون خواهد شد؛ علاوه بر آن خون‌سازی، سلامت قلب، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر، بهبود کیفیت خواب و... از دیگر خواص گیلاس است.

هلو نیز منبعی غنی از ویتامین‌های آ، ب و سی هست و مواد معدنی شامل آهن، فسفر، سدیم و پتاسیم را دارد و از نظر ارزش غذایی نیز مصرف یک عدد هلوی متوسط، حدود ۳۴ میلی‌گرم از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تأمین می‌کند.

هلو، دارای آنتی اکسیدان طبیعی است و بر پیشگیری از سرطان مؤثر هست. به این دلیل که فیبر زیادی دارد و در درمان مشکلات گوارشی نظیر یبوست، تأثیرگذار خواهد بود و به کاهش فشار و کلسترول خون کمک می‌کند.

هندوانه هم نقش مهمی در از بین بردن عطش و تشنگی و تأمین آب بدن در فصل تابستان دارد و هم منبع کاروتنوئیدها، ویتامین‌هایA، B و C، پکتین، و پتاسیم است. همچنین هندوانه علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن و پیشگیری از گرمازدگی، در بهبود سلامت قلب و کلیه‌ها، پیشگیری از سرطان، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، شادابی و سلامت پوست و مو نیز مؤثر هست.

مصرف میوه در هر نوع و شکل آن، قطعاً تأثیرات بسیار مفیدی بر کیفیت زندگی شما خواهد داشت.

نکته پایانی

متأسفانه در دوران کرونا گزارش‌هایی مبنی بر کاهش مصرف سبزی و میوه دریافت شده است و مردم در خصوص شست و شوی صحیح ترس دارند. لطفاً نگران نباشید، با شست‌وشوی دقیق سبزی و میوه، هیچ خطری در این خصوص وجود ندارد.

در کنار استفاده از میوه فراموش نکنید که ایمنی مواد غذایی پیش نیاز برای تأمین امنیت غذایی و یک رژیم غذایی سالم هست. در هنگام تهیه غذا پیروی از اصول بهداشت فردی و رعایت اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و بیماری‌های ناشی از غذا حائز اهمیت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها