کد خبر: 625472
تاریخ انتشار :

5 ترفند طلایی کاهش وزن بدون رژیم برای خانم ها از متخصص تغذیه

اگر در زمان مناسبی برای کاهش وزن بدون رژیم اقدام کنید، زمینه را برای جلوگیری از چاقی فراهم کرده‌اید. زمانیکه چربی‌های انباشته بدن زیاد شود، حتما باید رژیم‌هایی غذایی نسبتا سختی را نیز برای کاهش وزن دنبال کرد. اما الان شما در زمان طلایی کاهش وزن بدون رژیم هستید. فرصت را از دست ندهید! چند تغییر بسیار ساده در محیط منزل و یا کار خود ایجاد کنید تا تناسب اندامتان حفظ شود. قدرت در دستان شماست و فقط کافی است دستی به گوشه و کنار محیطتان بکشید تا همه چیز زیباتر شود.

5 ترفند طلایی کاهش وزن بدون رژیم برای خانم ها از متخصص تغذیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

وزن و قد خانم ها همواره یکی از نقاط اعتماد به نفسشان است. هر چقدر این تناسب اندام بهتر باشد، شادتر و سرزنده تر بوده و باعث گرمتر شدن کانون خانواده خواهند شد. کاهش وزن بدون رژیم به شما کمک میکند تا در عین لذت بردن از زندگی (میل کردن غذاهای خوشمزه)، اعتماد به نفستان را نیز بیش از پیش افزایش دهید.

اگر در زمان مناسبی برای کاهش وزن بدون رژیم اقدام کنید، زمینه را برای جلوگیری از چاقی فراهم کرده‌اید. زمانیکه چربی‌های انباشته بدن زیاد شود، حتما باید رژیم‌هایی غذایی نسبتا سختی را نیز برای کاهش وزن دنبال کرد. اما الان شما در زمان طلایی کاهش وزن بدون رژیم هستید. فرصت را از دست ندهید! چند تغییر بسیار ساده در محیط منزل و یا کار خود ایجاد کنید تا تناسب اندامتان حفظ شود. قدرت در دستان شماست و فقط کافی است دستی به گوشه و کنار محیطتان بکشید تا همه چیز زیباتر شود.

  1. تغییر محیط

به دلیل نگرش ریزبینانه و دقت در تمامی زوایای زندگی، خانم ها به همه‌ی محیط خود دقت می‌کنند. روی میز پذیرایی، داخل کشوی میز در محل کار، داخل کابینت آشپزخانه، درون یخچال و... این دقت به محیط اطراف باعث شده تا هر از گاهی چیزی برای خوردن پیدا شود. همه‌ی افراد هنگامیکه چندین بار در طول روز چیزی را ببینند، خواسته یا ناخواسته به سمت آن کشیده می‌شوند. این توضیحات را دادم تا بگویم چرا باید محیط اطراف را تغییر داد.

خوراکی های روی میز را با خوراکی های بهتری جایگزین کنید. به چای تخمه، چیپس، پفک، قند و ... خوراکی هایی را بگذارید که قند و چربی کمتری داشته باشند. خرما، توت، دانه‌های مغذی (بادام، پسته و ... تفت داده نشده) و... را در دسترس خود قرار دهید. این کار را برای خوراکی‌های داخل کشو و یا روی میز محل کار نیز تکرار کنید. این خوراکی ها نه تنها باعث چاق شدن نمیشوند، بلکه خوراکی های توصیه شده برای کاهش وزن بدون رژیم هستند.

علاوه بر این‌ها، سعی کنید نان‌های رژیمی که اتفاقا بسیار خوشمزه هم هستند را در نقاط مختلف خانه و محل کار خود قرار دهید. هر زمان که احساس کردید نیازی به میل کردن چیزی دارید، از این نان‌های خوشمزه میل کنید.

  1. نوشیدن آب برای کاهش وزن بدون رژیم

سیستم سوخت ساز بدن انسان و خصوصا خانم ها با نوشیدن آب فعالتر شده و نه تنها انرژی مازاد بیشتری سوزانده میشود، بلکه طراوت و لطافت پوست را نیز افزایش میدهد. در روزهای اول شاید سخت باشد که بخواهید آب زیادی را میل کنید، اما با تمرین و تکرار می‌توانید این فعالیت را تبدیل به یک عادت کرده و به سادگی آب نوش جان کنید.

از آنجاییکه ممکن اس آب شهری (آب لوله کشی) حاوی املاح باشد، بهتر است از آب معدنی نیز استفاده کنید. املاح موجود در آب شهری ممکن است باعث ایجاد سنگ های کلیه یا مثانه شود. آب نوشیدنی و آب معدنی به کاهش وزن خانم ها کمک کرده و علاوه بر آن، مانع بروز سنگ های کلیه و مثانه میشود. برای طعمدار کردن آب نیز می‌توانید مقداری بهارنارنج، نعنا، تخم شربتی و ... به آن اضافه کنید.

  1. با لذت قدم بزنید

بسیار از افراد قدم زدن را فقط برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر انجام می‌دهند. حتی ممکن است تا حد ممکن سعی کنند هیچ مسیری را پیاده طی نکنند. اما یکی از اقدامات اصلاحی برای کاهش وزن بدون رژیم همین قدم زدن است! در طول مسیر، از محیط اطرافتان لذت ببرید، سعی کنید مسیرهایی را برای رفت و آمد انتخاب کنید که پارک، مغازه و ... داشته باشد. در طول مسیر از دیدن زندگی و هیاهوی این مکان‌ها لذت ببرید.

2

البته به هیچ عنوان در ساعات گرم روز به دنبال پیاده روی نباشید. بهترین ساعت برای پیاده روی و قدم زدن، صبح ها است. هم دما بهتر است، هم تازگی هوای اطراف، انگیزه‌ی شما را برای قدم زدن و سوزاندن چند کالری بیشتر، دو چندان خواهد کرد.

  1. مدیتیشن برای کاهش وزن بدون رژیم

حتما داستان های قدرت ذهن را شنیده‌اید، اما هنوز در زندگی به نقش آن پی نبرده‌اید. یک بار امتحان کنید. پائولو کوئیلو در کتاب خاطرات یک مغ در خصوص لزوم تمرینات ذهنی برای پررنگ شدن توانمندی های فردی تاکید می‌کند. یکی از تمارینی که در این کتاب بیان شده، تمرین بذر است. در جایی نسبتا ساکت و در تنهایی بنشینید، چشمان خود را ببندید و خود را در اندامی تصور کنید که دوستش دارید. این تمرین را چند بار در هفته انجام دهید.

3

با این کار، نه تنها مشوق های ذهنی شما فعال شده، بلکه انگیزه و انرژی شما نیز دو چندان خواهد شد. تصویر پردازی و افزایش قدرت ذهن، یکی از مهمترین مراحل تقویت ذهن برای رسیدن به اندام ایده‌آل است. این تصویر پردازی به شما کمک می‌کند تا آینده و هدفتان را بهتر دریابید، بدانید که چه چیزهای شیرین و دوست داشتنی‌ای در انتظار شماست.

  1. برنامه خود را دنبال کنید

خودتان هم میدانید که تقریبا هیچ کاری بدون ممارست و پیگیری، به سرانجام نمی‌رسد. با خودتان مرور کنید که چه کارهایی را بلد نبودید، اما توانستید بعد از مدتی و تنها با تمرین و تکرار، از پس آن بر بیایید. رسیدن به تناسب اندام هم مثل همه‌ی کارهای دیگر نیاز به برنامه و تمرین دارد. همانگونه که در کارهای منزل موفق بودید و یا یکی از بهترین پرسنل در محل کارتان بوده اید، برای اعتماد به نفستان نیز موفق خواهید شد. با خودتان تکرار کنید: کاری نیست که من نتوانم از پس آن بر بیایم.

نکاتی که در بالا گفته شد را به صورت یک برنامه‌ی منظم روزانه درآورید. برنامه‌ی منظم روزانه همان لایف استایلی است که بارها و بارها به گوش شما خورده است. مثالی از برنامه روزانه برای کاهش وزن بدون رژیم در این مقاله بیان شده است. این مقاله را بخوانید تا بتوانید برنامه ای را برای خودتان تدوین کنید و به آن پایبند باشید.

قطعا شما موفق خواهید شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها