کد خبر: 629603
تاریخ انتشار :

چند درصد مردم بر اثر تزریق واکسن کرونا فوت کرده اند؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پوشش دهی واکسیناسیون در استان مرکزی سبب کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر شده و اطلاعات نادرست نباید باعث ترس مردم شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: بر اساس تحقیق انجام شده بر روی ۵۰۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا، میزان مرگ و میر در افراد واکسینه شده، کمتر از ۰/۱ درصد بوده که این تعداد ناچیز نیز کهولت سن داشته و یا مبتلا به بیماری زمینه ای بوده اند و تاکنون در استان مرکزی گزارشی مبنی بر اینکه به دنبال تزریق واکسن دچار عارضه ای که منجر به مرگ بشوند، ثبت نشده و انتشار این خبر در فضای مجازی و شبکه های نامعتبر کذب و دروغ است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه انتظار دانشگاه علوم پزشکی اراک از سرعت واکسیناسیون و تعداد دُز تزریقی بیش از این مقدار است اما در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی تاکید کرد: در حال تزریق ۸ تا ۱۰ هزار دُز یادآور هستیم و در صورت دسترسی به تعداد واکسن مورد نیاز این توانمندی وجود دارد که همزمان با آن ۶ هزار دُز واکسن نوبت اول نیز تزریق شود که به دلیل محدودیت واکسن های در اختیار قرار داده شده، تزریق دُز اول بسیار کم شده که در این راستا وزارت بهداشت قول تامین هر چه سریعتر آن را داده است.

دکتر جمالیان در ادامه یادآور شد: به شرط ورود به موقع واکسن تا آبان ماه سالجاری تمامی افراد بالای ۳۰ سال واکسینه خواهند شد و زیر ساخت های موردنیاز جهت تزریق روزانه ۱۵ هزار دُز واکسن در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به جز شهرستان های ساوه و خمین وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تزریق واکسن سنین ۴۷ سال به بالا در حال انجام است، گفت: به کلیه مدیران استان ضمن عرض عذرخواهی اعلام می کنم که رده شغلی جدیدی تعریف نشده و هیچگونه اولویت شغلی نداریم و از نامه نگاری و تقاضا خودداری نمایند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها