کد خبر: 634414
تاریخ انتشار :

تجهیزات پزشکی مهمی که جایش در جعبۀ کمک های اولیه خالی است

تجهیزات پزشکی مهمی که جایش در جعبۀ کمک های اولیه خالی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تجهیزات پزشکی

اگر جعبۀ کمک های اولیه شما حاوی انواع مسکن، گاز استریل، چسب زخم، الکل و از این قبیل است، پس جعبۀ کمک های اولیۀ شما کامل نیست. ممکن است هنوز در شرایطی قرار نگرفته باشید که نیاز به تجهیزات دیگری داشته باشید. بیماری چیزی نیست که از قبل به ما اطلاع دهد و ما وقت و هزینۀ کافی برای خرید لوازم مورد نیاز داشته باشیم.

تجهیزات پزشکی چیست؟

به تجهیزاتی که برای تشخیص، پایش، درمان و تمام ابزاری که به هر منظوری در حوزۀ پزشکی استفاده می شود، تجهیزات پزشکی می گویند. تجهیزات پزشکی ممکن است در اتاق عمل، آزمایشگاه، اتاق پزشک و برخی در منزل قابل استفاده باشند. تجهیزات پزشکی قابل استفاده در منزل، نیاز به تخصص خاصی برای استفاده ندارند. اغلب این تجهیزات از طریق دفترچۀ راهنما به راحتی قابل استفاده هستند.

دستگاه سنجش فشارخون

1022

دستگاه فشارسنج

دستگاه سنجش فشارخون در زمرۀ تجهیزات پزشکی مهم منزل است. فشارسنج، دستگاهی است که می توانید به راحتی در منزل، فشار خود را با آن اندازه گیری کنید. این دستگاه سه نوع دارد: فشارسنج عقربه ای، فشارسنج دیجیتالی، فشارسنج جیوه ای. فشارسنج جیوه ای کمترین کاربرد را دارد. بیشتر فشارسنج ها، بازویی یا مچی هستند.

لزوم وجود دستگاه سنجش فشارخون در منزل

وجود دستگاه فشار خون در منزل به شما کمک می کند بتوانید به طور منظم فشار خود را اندازه گیری کنید و با افزایش ناگهانی فشارخون مواجه نشوید. با اندازه گیری مرتب، شما متوجه رژیم غذایی و سبک زندگی صحیح یا غلط خود خواهید شد. به علاوه اگر متوجه افزایش ناگهانی فشارخون شدید، سریع به پزشک مراجعه نمایید.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه فشارسنج

  • دقت دستگاه فشارسنج بسیار مهم است. از دقت بالای آن مطمئن شوید.
  • در صورتی که دستگاه فشارسنج حافظه داشته باشد، به راحتی می توانید فشار خود را در زمان های مختلف مورد بررسی و پایش قرار دهید.
  • به اندازۀ کاف فشارسنج و متناسب بودن آن با بازو یا مچ، قبل از خرید دقت کنید.
  • یکی از نکات مهم برای خرید فشارسنج مناسب، این است که فرد بیمار در منزل به تنهایی بتواند از فشارسنج استفاده کند. برخی از فشارسنج ها، سخنگو هستند و با بیان عدد سطح فشار و خطرناک بودن یا عدم خطر، برای بیماران سالخورده بسیار مناسب هستند.

دستگاه تست قند خون

1023

دستگاه تست قند خون

امروزه با افزایش بیماری دیابت به صورت پنهان، وجود چنین دستگاهی در منزل بسیار ضروری است. دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر، می تواند با دو الی سه قطره خون، عدد قند خون شما را نشان دهد. این دستگاه اغلب با سوزن و نوارهای مخصوص ارائه می شود و خطای کمی دارد. دستگاه تست قند خون، در زمرۀ تجهیزات پزشکی ساده  است و نیاز به همراه برای گرفتن تست ندارد.

لزوم وجود دستگاه تست قند خون در منزل

با توجه به پنهان بودن بیماری دیابت، همۀ افراد لازم است که هر چند وقت یک بار قند خون خود را اندازه گیری کنند. این مسئله در افرادی که خانوادۀ درجه یک دیابتی دارند، اهمیت بیشتری دارد. افراد از سن 50 سالگی به بالا نیاز به اندازه گیری مرتب قند خون دارند. کسانی که انسولین استفاده می کنند، باید قند خونشان مدام کنترل شود. همیشه قند خون بالا خطرناک نیست، گاه قند خون پایین در افراد دیابتی، منجر به عوارض خطرناکی مانند رفتن به کما می شود. اندازه گیری قند خون در دوران بارداری برای زنانی که در مرز خطر هستند، بسیار مهم است. این مادران باردار باید هر روز تست قند خون ناشتای خود را اندازه گیری و یادداشت کنند و نتایج را به پزشک خود نشان دهند. گاهی لازم است در دوران بارداری از دارو یا حتی انسولین برای کنترل قند خون استفاده کرد.

نکات مهم هنگام خرید تست قند خون

  • دستگاهی را تهیه کنید که خطای کمی داشته باشد. گاهی این میزان خطا، در شرایط خاص مانند دوران بارداری، بسیار مشکل ساز است.
  • دستگاهی را بخرید که خون کمتری برای تست لازم داشته باشد. گرچه اکثر دستگاه های تست قند خون حجم بسیار کمی خون می گیرند. اگر به درد سوزن تست حساس هستید، درجه فشار سوزن را روی اعداد پایین تنظیم کنید. اگر خون شما غلیظ است باید روی درجات بالاتر فشار سوزن را تنظیم کنید. برخی دستگاه ها این قابلیت را دارند که از نقاط دیگر بدن نمونه بگیرید. اگر به درد نوک انگشتان حساس هستید یا هر روز مجبورید تست بگیرید، می توانید از این دستگاه ها استفاده کنید.
  • دستگاهی را تهیه کنید که بتوانید تعدادی سوزن، نوار و خود دستگاه را در کیف کوچکی قرار دهید و به راحتی با خود حمل کنید. در صورتی که باید از انسولین استفاده کنید از کیف خنک نگهدارندۀ مخصوص نگهداری انسولین استفاده کنید.
  • استفاده از محصولاتی که ضمانت دارد، می تواند خیال شما را بابت خریدی آسوده مطمئن سازد.

تجهیزات ارتوپدی

تجهیزات ارتوپدی، تجهیزات پزشکی است که می تواند عملکرد استخوان ها و عضلات شما را هنگام راه رفتن، ایستادن؛ نشستن و... بهبود بخشد. تجهیزات ارتوپدی بسیار متنوع هستند. مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات ارتوپدی شامل شکم بند، قوزبند، انواع آتل، زانوبند، قوزک بند و... می شود.

لزوم وجود تجهیزات ارتوپدی در منزل

امروزه با توجه به همه گیری کرونا، افزایش مدت زمان ماندن در خانه، دورکاری های پشت لپ تاپ در بزرگ سالان و کلاس های آنلاین فرزندان، باعث شده این تجهیزات بسیار کاربردی شود. متأسفانه همۀ ما زمان زیادی را به دلایل مختلف در فضای مجازی هستیم که حجم زیادی از آن، اجتناب ناپذیر است. از این رو، استفاده از تجهیزات ارتوپدی، می تواند به حفظ حالت عضلات و استخوان های ما بسیار کمک کند.

راهنمای خرید تجهیزات ارتوپدی

برای خرید تجهیزات ارتوپدی مناسب نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • با توجه به اینکه تجهیزات ارتوپدی، مدت زمان زیادی استفاده می شوند، سعی کنید مرغوب ترین جنس را تهیه کنید. برخی اجناس، بی کیفیت هستند که باعث ایجاد حساسیت، عرق سوز شدن و مشکلات دیگر می شوند.
  • دقت کنید که از برند شناسنامه دار و مطمئنی خرید کنید. برندهایی مانند پاک سمن و تینور، می توانند از بهترین برندهای این محصولات، محسوب شوند.
  • طراحی استاندارد تجهیزات ارتوپدی مهم ترین نکته هنگام خرید است. کوچک ترین خطا در طراحی محصول، می تواند عواقب و مشکلات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

ساده ترین روش تهیۀ تجهیزات پزشکی در منزل

داروخانه اینترنتی بانک دارو با تجربه ای بالغ بر 15 سال در زمینۀ ارائۀ انواع محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی، مادر و کودک، مکمل های ورزشی و غذایی و... فعالیت می کند. بانک دارو، تمام قیمت های محصولات خود را با قیمت مصوب دولتی عرضه می کند. شما از طریق بخش تماس با ما در وب سایت بانک دارو می توانید از مشاورۀ رایگان توسط اساتید و پزشکان دارویی متخصص بهره مند شوید. با توجه به اینکه در دوران همه گیری کرونا به سر می بریم این خدمات می تواند گام مهمی در جهت پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله کرونا باشد.

با توجه به حساسیت محصولات دارویی و پزشکی، بانک دارو، امکان تحویل سریع، پشتیبانی آنلاین، پرداخت در محل را نیز برای شما عزیزان فراهم نموده است. ضمانت تاریخ مصرف محصولات و همچنین اصل بودن آن ها، خدمت مهم دیگری از بانک دارو است.

منبع: بانک دارو

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها