کد خبر: 634610
تاریخ انتشار :

چرا استفاده از مکمل به بانوان توصیه می‌شود

زنان نیازهای غذایی خاصی دارند که در طول عمر آن‌ها تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال، نیازهای تغذیه‌ای نوجوانان متفاوت از زنان یائسه است و زنان باردار و شیرده به مقادیر بیشتری از مواد مغذی خاص نسبت به زنان غیرباردار نیاز دارند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 بنابر اعلام داروخانه24، به‌علاوه، نیازهای غذایی ممکن است بسته به سلامت کلی و شیوه زندگی شما متفاوت باشد.اگرچه مصرف مکمل برای همه زنان ضروری نیست اما برخی ممکن است برای رسیدن به میزان توصیه‌شده خود نیاز به مکمل بانوان داشته باشند.

مکمل‌های غذایی ممکن است به زنان در برآوردن نیازهای غذایی خود کمک کنند، به‌ویژه در بیمارانی که به‌ دلیل استفاده از بعضی داروهای  شرایط پزشکی که دارند و کاهش جذب بعضی مواد مغذی در بدنشان، در معرض خطر کمبودهای تغذیه‌ای فراوان قرار می‌گیرند.

بانوان باید چه ویتامین‌هایی به‌صورت روزانه مصرف کنند؟

همه ما می‌دانیم که ویتامین‌ها و مواد معدنی بخش مهمی از سلامتی یک فرد هستند. آن‌ها ستون‌های یک بدن سالم و متناسب را تشکیل می‌دهند. دریافت تمام مواد مغذی از غذاهایی که می‌خوریم امکان‌پذیر نیست حتی اگر مادر ما نهایت تلاش خود را کرده باشد تا همه مواد ضروری بدنمان را در یک وعده غذایی بگنجاند. در ادامه مولتی‌ویتامین‌های ضروری برای زنان را معرفی می‌کنیم.

ویتامینD

ویتامین D بسیار مهم است زیرا باعث رشد استخوان، رشد سلولی و جذب کلسیم در بدن ما می‌شود. بانوان در سنین بالاتر توده استخوانی و قدرت خود را از دست می‌دهند. نور خورشید یک منبع عالی ویتامین D است. همچنین این ویتامین نقش مهمی در تنظیم کلسیم بدن ایفا می‌کند.

منیزیم

منیزیم فواید متعددی دارد. این ماده به‌عنوان یک عامل استرس‌زدا عمل کرده، یک چرخه خواب مناسب را برای شما تنظیم می‌کند، فشار خون طبیعی را افزایش می‌دهد و یک سیستم ایمنی سالم را شکل می‌دهد.

منیزیم باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود. منیزیم همچنین علائم پی‌ام‌اس را بهبود می‌بخشد و گرفتگی عضلات پا را در یک زن باردار برطرف می‌کند.

کلسیم

کلسیم به حفظ تراکم استخوان‌های بدنتان کمک می‌کند و استخوان‌ها و دندان‌های شما را محکم نگه می‌دارد. مطالعات نشان می‌دهند که زنان چهار برابر مردان مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند، بنابراین مصرف کلسیم بسیار اهمیت دارد.

پزشکان همچنین به زنان توصیه می‌کنند که پس از یائسگی مکمل کلسیم مصرف کنند. مکمل‌های کلسیم را می‌توانید به‌صورت آنلاین از داروخانه 24 خریداری کنید.

 

ویتامینB

ویتامین b7 یا بیوتین که یکی از مهم‌ترین انواع ویتامین B مورد نیاز بدن است، نقشی کلیدی در تولید انرژی برای بانوان و تنظیم استرس اکسیداتیو ایفا می‌کند.

زنانی که باردار هستند و زنانی که یکسری داروهای خاصی را مصرف می‎کنند، احتمال دارد سطح بیوتین پایینی داشته باشند. بنابراین مصرف قرص بیوتین برای این سه گروه به‌شدت پیشنهاد می‌شود. همچنین توصیه می‌کنیم قبل از تهیه آن با پزشک خود مشورت کنید.

آهن

عنصر آهن، اکسیژن بدن را تامین می‌کند، سیستم ایمنی ما را سالم نگه می‌دارد، توانایی شناختی را افزایش می‌دهد و فواید متعدد دیگری دارد. در مقایسه با مردان، بانوان به‌دلیل کمبودی که در زمان قاعدگی دچارش می‌شوند، به آهن بیشتری نیاز دارند.

مصرف مکمل‌های آهن برای زنان اهمیت بسیاری دارد زیرا کمبود این عنصر منجر به کم‌خونی می‌شود.علاوه بر مکمل‌های مولتی‌ویتامین خود اطمینان حاصل کنید غذایی که می‌خورید نیز مغذی و متعادل است.

زنان با مصرفی کافی مولتی‌ویتامین‌ها نه تنها زندگی سالمی خواهند داشت، بلکه یک زندگی با کیفیت و در رفاه را نیزتجربه می‌کنند.

کلاژن

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن شما است. این پروتئین جزء اصلی بافت‌های همبند است که چندین قسمت بدن از جمله تاندون‌ها، رباط‌ها، پوست و ماهیچه‌ها را تشکیل می‌دهد.

کلاژن دارای بسیاری عملکردهای مهم است از جمله حفظ ساختار پوست و تقویت استخوان‌ها. در سال‌های اخیر، خرید مکمل یا قرص کلاژن به‌ویژه میان بانوان بیشتر رواج یافته است. اکثر آن‌ها هیدرولیز شده هستند، به این معنی که کلاژن موجود در آن‌ها تجزیه شده و جذب آن را برای شما آسان‌تر می‌کند.

نتیجه مطالعه‌ای نشان داده است زنانی که روزانه به‌مدت 12 هفته یک نوشیدنی مخلوط با قرص کلاژن می‌نوشیدند، در مقایسه با گروه شاهد، افزایش آبرسانی پوست و کاهش قابل توجهی در عمق چین و چروک را تجربه کردند.

غذاهای متعددی نیز وجود دارد که می‌توانید برای افزایش کلاژن بدن خود مصرف کنید، از جمله آب مغز استخوان.

کدام گروه‌ها به مصرف مکمل نیاز دارند؟

گرچه زنان همیشه باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای ارتقاء میزان مطلوب ویتامین بدن خود داشته باشند، اما همیشه این امکان وجود ندارد که زنان تمام ویتامین‌های مورد نیاز خود را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنند.

گروه‌های زیر از زنان ممکن است نیاز به یک یا چند ویتامین برای رسیدن و حفظ سطح مطلوب ویتامین‌های بدنشان داشته باشند:

زنان مسن

زنان آمریکایی آفریقایی تبار

زنانی که بیماری‌های خاص

کسانی که رژیم‌هایی را دنبال می‌کنند که گروه‌های غذایی خاصی را شامل نمی‌شود.

زنان مبتلا به اختلالات تغذیه‌ای

زنانی که سیگار می‌کشند یا نوشیدنی الکلی مصرف می‌کنند.

زنان چاق

زنان باردار

زنانی که از داروهای معمولی مانند مهارکنندگان پمپ پروتونی و داروهای کاهنده قندخون استفاده می کنند.

رژیم غذایی یا مصرف مکمل زنان کدام بهتر است؟

اکثر متخصصان تغذیه می‌گویند بهتر است ویتامین‌های اصلی را از مواد غذایی بدون اتکا به مکمل‌ها دریافت کنید، اما با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است. بعضی اوقات واجب می‌شود که به‌ علت کمبود شدید بدن از بعضی ویتامین‌ها مکمل‌های آن‌ها را نیز مصرف کنید.

با مراجعه به سایت داروخانه 24 می‌توانید تمامی مکمل‌هایی را که نیاز دارید از جمله قرص بیوتین، کلاژن، آهن، کلسیم و موارد متعدد دیگر، به‌صورت اینترنتی بخرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها