کد خبر: 641306
تاریخ انتشار :

اُمیکرون به خوزستان هم رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مشاهده سویه جدید کرونا اُمیکرون در خوزستان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر محمدحسین سرمست یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: روزانه درصدی از نمونه های مثبت را برای بررسی های لازم به تهران ارسال می کنیم که امروز مشخص شد یک مورد از سویه اُمیکرون در یکی از شهرهای استان دیده شده است.

وی افزود: پیش از این ویروس جدید کرونا در برخی استانهای کشور مشاهده شده بود و طبیعی بود که خوزستان هم در معرض این ویروس قرار داشته باشد.

وی گفت: ما تنها از یک درصد نمونه های مثبت برای شناسایی اُمیکرون آزمایش می گیریم لذا شناسایی یک مورد به این معنی است که ۱۰۰ مورد اُمیکرون در استان وجود دارد که قطعا ظرف سه روز چند برابر خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه این سویه ممکن است در تمام استان گسترش یابد گفت: با توجه به اینکه در مراحل اولیه هستیم الزامات رعایت پروتکل ها بیشتر مورد توجه است و پرهیز از تجمعات و دورهمی ها ضروری است.

وی گفت: همچنین انجام واکسیناسیون نوبت سوم در این شرایط بسیار ضروری خواهد بود.

وی افزود: خوزستان استان پر ترددی است و روزانه دهها پرواز از اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر به سایر نقاط کشور انجام می شود به همین دلیل نمی توان جلوی ویروس را گرفت ولی می توان با حفاظت شخصی و انجام واکسیناسیون از شیوع بیماری پیشگیری کرد.

سرمست گفت: روند تزریق دُز سوم واکسن در استان  کند است و تاکنون حدود ۱۱ درصد جمعیت استان دُز سوم را دریافت کرده‌اند که این میزان نسبت به هفته پیش ۲ برابر شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۱۸ درصد از افراد هنوز دُز اول را تزریق نکرده اند و حدود ۱۷ درصد هم نسبت به دریافت دُز دوم اقدامی انجام نداده اند که این افراد خود و دیگران را در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهند.

وی افزود: تعداد بستری های ما در یک ماه اخیر کاهش یافته ولی میزان مرگ و میر افزایش یافته است و علت اصلی آن نزدن واکسن،دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی و وجود بیماری زمینه ای در این افراد است

تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها