کد خبر: 642797
تاریخ انتشار :

کرونا تمام نشده / اومیکرون را نادیده نگیرید

ایرنا: سازمان جهانی بهداشت با توجه به آن که فرانسه، آلمان و برزیل رکوردهای جدیدی از مبتلایان را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند، هشدار داد که همه‌گیری کرونا هنوز به پایان نرسیده است.

کرونا تمام نشده / اومیکرون را نادیده نگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو به خبرنگاران گفت: این همه‌گیری به پایان نزدیک نشده است و سویه اومیکرون ممکن است به طور متوسط ‌شدت کمتری داشته باشد، اما روایت رایج که این یک بیماری خفیف بوده، گمراه کننده است.

 

رئیس بهداشت سازمان ملل متحد همچنین نسبت به نادیده گرفتن اومیکرون به عنوان بیماری خفیف هشدار داد، زیرا سویه غالب کووید همچنان به شیوع های جدید از آمریکای لاتین تا شرق آسیا پس از اولین بار شناسایی در جنوب آفریقا در ماه نوامبر ادامه می دهد.

شیوع گسترده سویه اومیکرون در سراسر جهان برخی از دولت ها را وادار کرده تا اقدامات جدیدی را اعمال کنند و در عین حال سرعت انتشار واکسن های تقویت کننده واکسن را افزایش دهند.

اروپا در کانون شیوع های جدید هشدار دهنده قرار دارد، به طوری که تعداد موارد ابتلا در آلمان به بیش از یکصد هزار نفر افزایش یافته است و فرانسه نیز نزدیک به نیم میلیون مورد مبتلا را در روز سه شنبه گزارش کرده است.

هفته گذشته پنج میلیون مورد ابتلا در اروپا گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است که اومیکرون می‌تواند نیمی از اروپایی‌ها را تا ماه مارس (فروردین) مبتلا و بیمارستان‌های سراسر قاره اروپا را پر کند.

به گفته مقامات آلمان روز سه شنبه ۱۱۲ هزار و ۳۲۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۳۹ مورد مرگ و میر ثبت شده است که اومیکرون در بیش از ۷۰ درصد موارد مبتلایان دیده شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها