کد خبر: 646665
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی خروج خوزستان از پیک کرونا در روزهای آینده

​ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سپری شدن مراحل خروج از موج بیماری در استان خوزستان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: هر چند سیر کاهشی مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا با نوسان مقطعی همراه است اما تداوم دارد و در حال سپری مراحل خروج از موج بیماری هستیم. در حال عبور از پیک کرونا هستیم و اگر اتفاق خاصی نیفتد، در روزهای آینده شاهد خروج کامل از موج بیماری خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۹۹۳ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۶۲۰ مورد کاهش داشته است. پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۵۶۸ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۱۳۸ مورد بیشتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: بدین ترتیب تعداد بیماران از ابتدای وقوع همه‌گیری تاکنون در خوزستان به ۵۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر رسیده است.

وی گفت: در این مدت ۷۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نسبت به روز قبل ۲۳ نفر بیشتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، یک  مورد کمتر بوده است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون (تزریق سه دوز واکسن) گفت: این تصور که ابتلا به بیماری خفیف، فرد را ایمن می‌کند و دیگر نیازی به واکسن نیست، اشتباه است زیرا در موج اُمیکرون شاهد عفونت مجدد نیز بودیم بنابراین هیچ چیزی جای واکسن را نمی‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها