کد خبر: 675778
تاریخ انتشار :

وقتی در این ساعت در خواب نیستید 30 سال زودتر به سراغ مرگ می روید

صد آنلاین | دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند و تبعات بدی برای فرد در برداشته باشد.

وقتی در این ساعت در خواب نیستید 30 سال زودتر به سراغ مرگ می روید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر با هدف لاغری موضعی دست به دامن دکتر تغذیه می شوید و او با رژیم لاغری یا لاغری موضعی با دستگاه به داد شما میرسد حتما به شما خواهد گفت اگر میخواهید لاغر شوید به اندازه کافی بخوابید.

خواب به موقع و منظم شاه کلید سلامتی شماست که خیلی وقت ها به آن توجه نمی کنید.

همان طور که تغذیه در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد خواب در ساعت های مختلف نیز اثرات متفاوتی روی بدن می گذارد.

در این مقاله سعی کردیم مکانیسم بدن در 24 ساعت شبانه روز را مرور کرده و اهمیت بیدار بودن یا خواب بودن در هر ساعت از شبانه روز را بسنجیم.

وقتی در این ساعت در خواب نیستید 30 سال زودتر به سراغ مرگ می روید

ساعات 5 تا 6 صبح :

دکتر تغذیه معتقد است، ابتدا بدن یک موج از ترشحات هورمونی را دریافت می کند و سیگنال آمادگی برای بیداری و فعالیت های روزانه ارسال می شود در ساعت 4 صبح سیستم تنفسی قدرتی تنگ می شود و اثرات روانی در اشخاص خواب بیشترین تاثیر را دارد به همین دلیل احکام اعدام و بازداشتهای پلیسی یا حمله های نظامی در این ساعت انجام میگیرد .

حدود ساعت 5 صبح داروها بیشترین تاثیر را دارند و در ساعت 6 صبح برای تامین انرژی در طول روز قندخون و اسید آمینه بیشتری مصرف می شود به همین دلیل یک مخلوط پروتئینی و کربوهیدرات زود هضم حدود ساعات 5.5 صبح عضلات را از تخریب و کاتابولیسم نجات می دهد .

عملیات دفع مواد سمی طی خواب در روده بزرگ صورت گرفته است، لذا صبح و بعد از بیدار شدن می توانید آن را دفع کنید.

زمانی که شما کمبود خواب داشته باشید، بدن شما هورمون گرلین که تولیدکننده اشتها است را بیشتر تولید کرده و هورمون لپتین که به شما اعلام می‌کند سیر هستید را کمتر ترشح می‌کند. خوابیدن به میزان کافی، باعث می‌شود خستگی شما رفع شده و احساس نیاز به تغذیه اضافی برای دریافت انرژی در خود حس نکنید.

ساعات 7 تا 9 صبح :

در رژیم لاغری ساعت 7 صبح بهترین زمان برای تامین کالری های مصرفی در طول روز است و صبحانه کامل و مقوی کاملا بدن را شارژ می کند.

 در ساعت نزدیک به 9 صبح خالکوبی یا تزریق آمپول کمترین عوارض و درد را به همراه دارد حتی عکسبرداری و اشعه ایکس کمترین تاثیر را روی سلولهای بدن می گذارد.

جذب مواد مغذی در این بازه زمانی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه را حداکثر تا ساعت 9 میل کنید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

ساعات 10 و 11 صبح :

در ساعت 10 درجه حرارت بدن به اوج خود می رسد و حافظه کوتاه مدت بیشترین کارائی را دارد همانطورکه حافظه بلند مدت در بعد ازظهر به نهایت عملکردش می رسد و جالب اینکه در طی این ساعت فشار دست ما هنگام دست دادن از دیگر ساعات روز بیشتر است . به تدریج هر چقدر به ظهر نزدیک می شویم قوای جسمی و روحی بیشتر می شود دکتر تغذیه به شما پیشنهاد می دهد اگر وقت آزاد دارید بهترین زمان برای تمرین ورزشی همین ساعت است.

در ساعت 11 قلب در بهترین وضعیت خودش قرار دارد تا حدی که الکتروکاردیوگرافی بیماران قلبی اکثرا مشکلی را نشان نمی دهد .

ساعات 12 و 13 :

از این ساعت اسید معده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند بنابراین بهتر است وعده اصلی پروتئین روزانه ی خود را در این ساعت مصرف کنید. بعد از این ساعت خون مغز و عضلات به میزان زیادی کاسته شده و به سیستم گوارش سرازیر می شود و به همین دلیل تمایل به استراحت بیشتر می شود و توصیه می کنیم که اگر امکانش را دارید یک چرت حداقل یک نیم ساعته داشته باشید درساعت 13 توانائی بدن نسبت به ساعات قبل از ظهر حدود 20 درصد کاسته می شود و فعالیت صفرا از دیگر زمان ها بیشتر است .

ساعات 14 و 15 :

بدترین ساعات ورزش از ساعات 1 تا 3 بعد از ظهر است در این ساعات افت بیشتری در عملکرد فیزیک و ذهنی بدن و همچنین فشار خون و ترشح هورمونها حادث می شود.

 عملکرد سیستم بدن به گونه ای است که هر 4 ساعت به یک استراحت هر چند کوتاه نیاز دارد به همین دلیل است که کارخانجات و مدارس در ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر استراحت دارند.

اگر امکان خواب کامل نیم روز را ندارید توصیه می کنیم یک چرت 10 دقیقه ای بزنید و یا بدنتان را در حالت ریلکس قرار دهید.

 به تدریج از ساعت 15 بدن مجددا برای فعالیت در نیمه دوم روز آماده می شود .

ساعات 16 و 17 :

قوای بدن ما در این ساعت دوباره اوج می گیرد فعالیت قلب و شش ها و آمادگی برای فعالیت های ورزشی زیاد می شود و در این ساعات انگلیسی ها رسم خوردن چای و عصرانه دارند و با این کار بدن را برای فعالیت تا نیمه شب شارژ می کنند . ثابت شده که از ساعت 4 تا حدود 6 بعد از ظهرعملکرد کلیه ها و مثانه بهتر است و حتی رشد ناخنها و مو نیز سرعت بیشتری دارد.

ساعات 18 و 19 :

در این ساعت کم کم میل به کناره گیری از فعالیت های فیزیکی و روی آوردن به مطالعه، صحبت و سرگرمی های از قبیل تماشای تلویزیون بیشتر می شود بدن برای قبول آخرین وعده های غذائی آماده شده و لوزالمعده فعال تر می شود. به تدریج هر چه به ساعت 7 شب نزدیک میشویم فشار خون کم می شود به همین دلیل مصرف  قرص های فشار خون در این ساعت توصیه نمی شود ( بسیاری از داروهای استروئیدی نیز موجب افزایش فشار خون می شود ) هم چنین داروهایی که روی سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد نباید مصرف شود .

ساعات 20 و 21 :

سعی کنید فعالیت های سنگین خود را تا این ساعت تمام کنید و آخرین وعده پروتئینی و کربوهیدرات زود هضم خود را طبق رژیم لاغری تان نوش جان کرده باشید.

 در این ساعات چربی کبد کاهش می یابد و خون سریعتر به قلب و کلیه ها بر می گردد.

داروهای آنتی بیوتیک و آلرژی در این ساعت تاثیر بیشتری دارد ( توصیه می شود ساعت 8:30 آنتی بیو تیک ها خورده شوند. )

با این برنامه غذایی در ساعت 21 گرچه معده خالی است اما روده ها سرگرم جذب مواد غذایی قبلی هستند. پس مصرف مواد غذایی تخمیری و کربوهیدرات ها به مقدار زیاد در این ساعت توصیه نمی شود. معمولا مسمومیت های غذایی در این ساعت بیشتر رخ می دهد .

ساعت 22 :

این ساعت برای بدن شما بسیار مهم است. ایده آل ترین حالت این است که از ساعت 22 تا 6 صبح فردا یک خواب کامل داشته باشند . تعداد گلبول های سفید خون به حداکثر میزان خود می رسند، سم زدائی بدن در این ساعات از دیگر مواقع کمتر است و از مصرف دارو باید حتی الامکان اجتناب کرد . ساعت طلایی برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری توسط آنتی اکسیدان ها در این ساعت بنابراین بهتر است بدن در حال آرامش باشد.

ساعات 23 و 24 :

از ابتدای این ساعت کم کم سیستم کنترل عصبی سمپاتیک به فاز پاراسمپاتیک ( غیر ارادی ) گرایش پیدا می کند درجه حرارت بدن و فشار خون به کمترین میزان تقلیل پیدا می کند در انتهای این ساعت کسانی که خواب هستند ناخودآگاه به خود شکل جنینی می گیرند.

ترشح هورمون رشد طی این ساعات و طی خواب عمیق به اوج می رسد.

عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعات 1 و 2 بامداد:

اگر در این ساعات بیدار باشید مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. بدن احساس سرما خواهد کرد و هشیاری به میزان خیلی زیاد کاهش می یابد .

ساعت 3 صبح :

بدترین ساعت برای کسانی که در پست های نگهبانی و کشیک هستند همین زمان است و بیشترین تصادفات رانندگی در این ساعت رخ می دهد.

ضمنا گزارش شده افرادی که دچار مشکلات حاد ، یاس و ناامیدی هستند طی این ساعت تمایل بیشتری به خود کشی نشان می دهند.

 در طی یک خواب عمیق، عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، به طور مناسب انجام می شود.

ساعت 3 تا 5 صبح:

عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.

بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها