کد خبر: 624519
تاریخ انتشار :

قطعی برق تا کی ادامه دارد؟+جزئیات بیشتر

به گفته سخنگوی صنعت برق رشد متعارف مصرف برق ۴ تا۵ درصد است، این درحالی است که امسال شاهد حداقل ۱۴ درصد افزایش مصرف هستیم. رمز ارزها و از مدار خارج شدن برخی نیروگاهها نیز دلیل دیگر خاموشی ها است.

قطعی برق تا کی ادامه دارد؟+جزئیات بیشتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی صنعت برق در یادداشتی به سه عامل خاموشی های اخیر اشاره کرد: افزایش مصرف از میزان تولید، از مدار خارج شدن نیروگاه ها و رمز ارزها دلایل سخنگو برای خاموشی ها این شب ها هستند.

گفت: امروز نیاز مصرف برق به مرز ۶۶هزار مگاوات رسید که بی سابقه ترین میزان مصرف در تاریخ این صنعت است.

"مصطفی رجبی مشهدی " روزیکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز نیاز مصرف تاکنون ۶۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات است که درصنعت برق سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: این میزان مصرف در روزمشابه پارسال ۵۶ هزار مگاوات بود و این درحالی است که احتمال افزایش مصرف در هفته جاری به دلیل بالاتر رفتن دمای هوا وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق نوشت: توان تولید برق نیروگاه های برق آبی و حرارتی در مجموع از ۵۵ هزار مگاوات فراتر نمی رود.

رجبی مشهدی افزود: این میزان فاصله تولیدو مصرف را باید با فعالیت ها و برنامه های مدیریت بار کم کنیم یا اگر امکان پذیر نباشد ، ناچار از اعمال خاموشی خواهیم شد.

وی نوشت: کمبود نزدیک به ۱۰ هزار مگاواتی برق با صرفه جویی و مدیریت بار قابل جبران است اما ساختن نیروگاه امری زمان بر است که حتی با فرض داشتن زمان مناسب، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ساخت این میزان نیروگاه نیاز داریم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: رشد متعارف مصرف برق ۴ تا۵ درصد است، این درحالی است که امسال شاهد حداقل ۱۴ درصد افزایش مصرف هستیم.

رجبی مشهدی نوشت: از مهمترین دلایل این میزان افزایش مصرف ناهنجاری دمایی، افزایش مصرف برق بخش کشاورزی و صنعتی و اضافه شدن یک میلیون مشترک جدیدبه شبکه برق از دیگر دلایل بالا رفتن میزان مصرف برق است.

وی افزود: این درحالی است که امسال شاهدپدیده ای به نام استخراج رمز ارز هستیم.

سخنگوی صنعت برق نوشت: مراکز مجازکه براساس دستور رییس جمهورتا پایان شهریور تعطیل هستند ولی مراکز غیرمجاز اگرچه تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ مرکز کشف شده اند اما همچنان نیازمند افزایش مبارزه و جمع آوری و شناسایی این مراکز غیرمجاز هستیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: در تعدادی از استان ها شاهد همکاری نکردن صنایع هستیم و این موضوع مسکل را مضاعف کرده است.

وی افزود: این درحالی است که براساس مصوبه های دولت، صنایع موظف به کاهش ۵۰ درصدی مصارف هستند.

سخنگوی صنعت برق نوشت: همه تلاش ما این است که براساس جداول اعلام شده رعایت و خاموشی ها براساس آن اعمال شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: اما با توجه به اینکه در فصل های گرم همه تاسیسات ما تحت فشار شدیدی قرار دارند که در این شرایط امکان بروز حادثه افزایش می یابد و تااین حوادث رفع عیب شوند زمانبر خواهد بود.

وی افزود: روز گذشته یکی از نیروگاه ها به دلیل مشکلات فنی به میزان هزار مگاوات از مدار خارج شدو در ورودیک نیروگاه دیگربه مدار با مشکل روبرو شدیم.

سخنگوی صنعت برق نوشت: در صورتی که مشترکان از سایه بان کولر و دورکند کولرهای آبی استفاده کنند شاهد کاهش ۲ هزار مگاوات و اگر دمای کولرهای گازی در کشور به جای ۱۸ درجه روی ۲۵ درجه تنطیم شود شاهد کاهش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها