کد خبر: 626692
تاریخ انتشار :

آشنایی با کفپوش پلی اورتان و کاربردهای آن

به طور کلی هدف از بکارگیری کفپوش پلی اورتان حفاظت همه جانبه از سطوح در برابر هرگونه تغییر ساختاری و فرسودگی می باشد.

آشنایی با کفپوش پلی اورتان و کاربردهای آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کفپوش پلی اورتان با نام تجاری "polyurethane floor coatings" یکی از محلول های رنگی بشدت مقاوم و همچنین فوق‌العاده زیبا و براق می باشند و در بسیاری از مناطقی که برقراری یک جلوه ی بصری مناسب و ایده آل که در کنار افزایش طول عمر بستر مهم است، می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

ترکیبات آن ها معمولاً شامل یکسری مواد پلیمری به همراه برخی کاتالیزورها می باشد که با همپوشانی یکدیگر یک لایه سخت و با دوام را شکل می دهند. پلی اورتان ها عموماً عناصری شیمیایی هستند که مواد پلیمری آن تمایل دارند با مجموعه ای از ترکیبات مکمل با نام کاربامات (carbamates) ترکیب شوند چرا که تنها از این طریق می توانند آن مقاومت مطلوب را برای سطوح فراهم کنند.

به طور کلی هدف از بکارگیری کفپوش پلی اورتان حفاظت همه جانبه از سطوح در برابر هرگونه تغییر ساختاری و فرسودگی می باشد.

 

ویژگی های کفپوش پلی اورتان

از ویژگی های بسیار منحصر به فرد که در مورد محلول های کفپوش پلی اورتان صدق می کند درخشندگی چشم نواز آن هاست. سطوح پلیمری آن پس از خشک شدن یک نیروی دفع کننده ای را میان هر نوع ماده خارجی اعم از سیالات مایع و روغنی و سایر آلودگی های محیط ایجاد می کند که سبب می شود این ترکیبات ناخالص جذب سطح نشوند.

بنابراین شما می توانید طی یک برنامه ی نظافتی مشخص و در کمترین زمان این سطوح را درست مانند حالت اول براق کنید. از خصوصیات دیگر کفپوش پلی اورتان می توان به پایان کار سریع آن ها اشار کرد چرا که اگر یک پروژه ی بسیار وسیع را برای پوشش دهی در مقابل خود دارید تنها طی 3 تا 5 روز می توانید آن را آماده ی بهره برداری کنید.

از طرفی این نوع از کفپوش ها قابلیت ترمیم در صورت بروز هرگونه خوردگی یا ناهمواری را دارند و از این جهت دیگر لازم نیست که مجدد یک مساحت عظیم را رنگ آمیزی کنید.

کفپوش پلی اورتان در زمان قرار گیری روی سطوح بستر کاربری بسیار آسانی دارند و براحتی روی سطح پخش می شوند و تنها با رعایت برخی اصول ساده و اولیه می توانید کف را از هرگونه بروز حباب و برآمدگی در زمان اعمال کفپوش دور کنید.

2

کاربردهای کفپوش پلی اورتان

امروزه کفپوش پلی اورتان به یکی از بهترین و مناسب ترین ترکیبات برای پوشش دهی سالن ها و مکان های ورزشی تبدیل شده اند. شما از طریق بکار گیری این پوشش ها در مناطق مذکور عملاً سبب افزایش شور و ذوق برای ادامه فعالیت های ورزشی در افراد می شوید و دقیقا همین جلوه های زیبایی شناختی نیز در انواع دیگر رنگ نما نیز لحاظ خواهند شد.

البته سطح پوشش آن ها از یک اصطکاک قابل قبولی نیز برخوردار هستند و آن ذهنیت رایج مبنی بر لیز و سر بودن کفپوش پلی اورتان کاملاً اشتباه است.

از طرف دیگر در صورت مالش مکرر کفش روی آن ها، به هیچ وجه منجر به ایجاد صداهای تیز و گوش خراش نخواهند شد و کاملاً ضد صدا هستند. با این اوصاف کفپوش پلی اورتان کاربردهای گسترده ی دیگری نیز دارند که عبارتند از :

  • نمایشگاه های اتومبیل و وسایل مدرن سخت افزاری
  • آشیانه های هواپیما
  • کارخانجات تولید مواد غذایی
  • مراکز صنعتی و تولیدی

 

3

شرایط استفاده از کفپوش پلی اورتان

اولین پارامتری که باید در زمان استفاده از کفپوش پلی اورتان در نظر بگیریم دما و میزان سردی و گرمی محیط است. موضوع اصلی در مورد دمای محیطی است که در زمان اعمال کفپوش پلی اورتان در نظر می گیریم نه آنچه پس از خشک شدن کامل، توسط لایه های رنگ تحمل خواهند شد.

چرا این کفپوش ها می توانند حتی دماهای 30 درجه زیر صفر را نیز تحمل کنند. اما آنچه که مهم است، اجرای پروژه در یک شرایط دمایی مطلوب می باشد که اغلب برابر با 21 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مرحله ی دوم فرآیند آماده سازی سطوح است که چندان پروسه سختی و وقت گیری را در بر نمی گیرد و مشابه بکارگیری رنگ اپوکسی و دیگر انواع رنگ ساختمان که نیاز به هموار کردن سطح قبل از اعمال رنگ را دارند می باشند ،که می تواند شامل پر کردن ترک های ریز و درشت و همچنین برطرف کردن کلیه نقایص سطح باشند.

با توجه به آنکه لایه های کفپوش پلی اورتان در زمان قرار گیری روی سطح اغلب ضخیم هستند بهتر است کار خود را با اعمال لایه های نازک آغاز کنید و با خشک شدن کامل و سنباده زدن لایه اول شرایط را برای قرار دادن لایه دوم مهیا کنید. این کار چندین مزیت عمده دارد که مهمترین آن ایجاد یک سطح رویه صاف و هماهنگ و همچنین همتراز خواهد بود.

 

تولید کفپوش پلی اورتان در شرکت رانا کیمیا فام

کفپوش پلی اورتان به دلیل استفاده ی وسیع و گسترده ای که دارند عملاً شرایطی را ایجاب می کنند تا همواره فرآیند تولید آن ها را در یک شرایط ایده آل و با بهره گیری از کلیه ی قواعد و اصول از پیش تعیین شده اجرا کنیم تا بتوانیم سطح کیفیت محصولات را از هر لحاظ در بالاترین حد استاندارد قرار دهیم.

بنابراین آنچه که در شرکت تولیدی رانا کیمیا فام اهمیت دارد توجه به ترکیبات و فرمولاسیون دقیق محصولات رنگی ،درست مانند آنچه که در سازمان های بین المللی در این حوزه مورد قبول می باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها