کد خبر: 626713
تاریخ انتشار :

تحرکات جدید آمریکا در سوریه به بهانه دستگیری عناصر سابق داعش

ایرنا / نظامیان اشغالگر آمریکایی تحرکات جدیدی به بهانه دستگیری عناصر سابق گروه تروریستی «داعش» در شرق سوریه انجام دادند.

تحرکات جدید آمریکا در سوریه به بهانه دستگیری عناصر سابق داعش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برخی رسانه‌های عربی منطقه امروز (سه شنبه) اعلام کردند که نظامیان آمریکایی اقدام به دستگیری مقامات پیشین گروه تروریستی داعش در استان «دیر الزور» سوریه کرده‌اند. 

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا در سوریه، در عملیاتی که هشت فروند بالگرد در آن حضور داشتند، یک مقام پیشین گروه تروریستی داعش را در استان دیر الزور در شرق سوریه دستگیر کردند.

در این گزارشها آمده است که در عملیات نظامیان اشغالگر آمریکا که توسط ۸ بالگرد و یک نفربر نظامی با فرود چتربازان در روستای «الزر» انجام گرفت، مسئول سابق «اداره درمان و بهداشت ولایت فرات» وابسته به داعش و مقامی دیگر از این گروه از اهالی شهر «البولیل» بازداشت شدند.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان سوری است، نیروهای ائتلاف منزل محل اختفای این عناصر داعشی را پس از عملیات بازداشت، منفجر کردند.

این نهاد در گزارش خود افزود که عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش بدون مشارکت یگان‌های «سوریه دمکراتیک» و بدون حضور نیروهای زمینی انجام گرفته است.
پیش از این نیز نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ماه گذشته میلادی با همکاری «نیروهای سوریه دمکراتیک» (کردهای سوری تحت حمایت واشنگتن) عملیاتی در روستای «خربه جاموس» از توابع استان «الحسکه» انجام داده بودند.

در این عملیات مشترک منزل وابسته به گروه داعش مورد هجوم قرار گرفت ‌که طی آن ۳ نفر از نیروهای منتسب به این گروه تروریستی کشته شدند.

تاکنون گزارشی که در آن به نام افراد دستگیر شده توسط آمریکا ذکر شده باشد، منتشر نشده است.

نظامیان آمریکایی تاکنون بارها به منظور جابجایی سرکردهای گروه تروریستی داعش و اجرای نقشهای خرابکارانه خود در سوریه و عراق، عملیاتی را اجرا کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها