کد خبر: 627464
تاریخ انتشار :

ارشا اقدسی بدلکار کیست؟ +جزئیات تصادف

ارشا اقدسی بدلکار و بازیگر برنامه‌های گوناگون سینما، تلویزیون و تئاتر، روز چهارشنبه ششم مردادماه در حال فیلمبرداری به عنوان بدلکار یک فیلم سینمایی خارجی در بیروت دچار حادثه‌ای خطرناک و راهی بیمارستان شد.

ارشا اقدسی بدلکار کیست؟ +جزئیات تصادف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارشا اقدسی بدلکار و بازیگر برنامه‌های گوناگون سینما تلویزیون و تئاتر است. ارشا اقدسی روز چهارشنبه ششم مردادماه در حال فیلمبرداری به عنوان بدلکار یک فیلم سینمایی خارجی در بیروت دچار حادثه‌ای خطرناک و راهی بیمارستان شد. ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. ارشا اقدسی از کودکی به ورزش علاقه داشت و آن را دنبال می‌کرد. ارشا اقدسی رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. 

به گزارش ایمنا، ارشا اقدسی بدلکار ایرانی، مربی آی کیدو، اولین مربی بانجی ایران و اولین مربی تونل باد صبا در ایران است که تأسیس گروه بدلکاران ۱۳ و حضور در چندین فیلم خارجی و هالیوودی به عنوان بدلکار را نیز در کارنامه کاری خود دارد. برخی از این فیلم‌ها عبارتند از: فیلم اسکای فال به کارگردانی سام مندس، مرگ روشنایی ساخته پل اشریدر و کونگ فو یوگا به کارگردانی استنلی تونگ.

بیوگرافی ارشا اقدسی بدلکار ایرانی

ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به ورزش علاقه داشت و آن را دنبال می‌کرد. ارشا رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال ۸۴ در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را شروع کرد. اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. ارشا اقدسی سرانجام در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس نمود و فعالیت‌های خود را در ایران و عرصه بین‌الملل گسترش داد و با پروژه‌های فیلم‌سازی مشغول همکاری شد.

ارشا اقدسی

فعالیت‌های بدلکاری ارشا اقدسی

ارشا اقدسی یکی از برترین بدلکاران جهان است که جوایز زیادی را کسب کرده است. وی در فیلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فیلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی همکاری داشته است. او در سال ۸۴ با حضور در سریال «نشانی» به کارگردانی رامبد جوان، اولین تجربه بدلکاری هنری خود را با گروه پیمان ابدی به دست آورد، بعدازآن نیز در سال ۸۷ در سریال «روزهای زیبا» بدلکار بود. او بعد از فوت استادش پیمان ابدی، در کمتر از سه سال به مرد اول بدلکار ی ایران تبدیل شد. وی در چندین تیزر تبلیغاتی هم حضورداشته است. از معروف‌ترین فیلم‌هایی که ارشا اقدسی در آن‌ها هنرنمایی کرده می‌توان به اشک‌ها و لبخندها، عملیات ۱۲۵، ساخت ایران، سقوط آزاد، رالی ایرانی، شوق پرواز، هوش سیاه ۲، خط ویژه، متروپل، بمب، به وقت شام، شبی که ماه کامل شد، هزارپا، بارکد، گشت ارشاد ۲، پایتخت، شکارچی ساخت ایران و آلمان، مرگ روشنایی ساخت آمریکا، کنگ فو یوگا ساخت چین و …اشاره کرد. درخشش وی با فیلم خارجی «شکارچی» در سال ۱۳۸۹ شروع و با فیلم هالیوودی جیمز باند در سال ۱۳۹۱ به اوج خود رسید. این بدلکار ایرانی اولین همایش رسمی بدلکاران تلویزیون و سینما را در سال ۱۳۹۷ برگزار کرد.

سایر فعالیت‌ها و کارهای ارشا اقدسی

اولین تجربه فیلم‌سازی ارشا، فیلم کوتاهی به اسم «جمشید آریا» است. این فیلم برای تجلیل از بازیگر اکشن ایرانی جمشید هاشم‌پور و تنها در یک روز ساخته‌شد و در جشن حافظ به نمایش درآمد. فیلم او در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور دیپلم افتخار گرفت. اقدسی مجری مسابقه آب‌وآتش در شبکه نسیم نیز بوده است. ارشا همچنین در رشته‌های زیادی ازجمله کاراته، مربیگری رشته رزمی آیکیدو، کمانگیر روی اسب، اسب‌سواری، چتربازی و سقوط آزاد، بیس جامپینگ، کار با طناب، پارکور و ورزش‌های رزمی سینمایی، پینت بال، تیروکمان، کارتینگ، سنگ‌نوردی و پاراگلایدر فعالیت دارد و شاگردان زیادی نیز در برخی از این رشته‌ها تربیت‌کرده است. همچنین ارشا اقدسی در ویژه‌برنامه اعلام نتایج فینال عصر جدید به احترام شهدای آتش‌نشان اجرایی متفاوت از خود به نمایش گذاشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها