کد خبر: 627535
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با هاشمی طبا

رئیسی و کوهی از مشکلات عجیب و غریب

هاشمی‌طبا همسویی رئیسی با سایر قوا و کانون‌های قدرت را موجب بی‌چالش بودن دولت او ندانست و گفت: «یقینا چوب لای چرخش می‌گذارند».

رئیسی و کوهی از مشکلات عجیب و غریب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، دولت رئیسی کار را کلید زد و انتظار می‌رود که خیلی زود برای حل مشکلات و تحقق وعده‎هایی که داده گام‌های عملی بردارد. این درحالی است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران مسیری دشوار در پیش دارد و با کوهی از مشکلات حل شدنی و حل نشدنی مواجه است. از نارضایتی‌های عمومی ناشی از عملکرد مسئولان در سال‌های گذشته گرفته تا بحران معیشتی و اقتصادی، مسائل سیاست خارجی و حتی چالش‌های سیاسی که به نظر می‌رسد علی‌رغم هم‌سویی رئیسی با قوای دیگر به مرور بروز و ظهور داشته باشد.

برخی اما معتقدند که همه این‌ها حل شدنی است و مشکل اصلی رئیسی مسائل حل نشدنی زیست محیطی است که با آن مواجه هستیم و رفته رفته تشدید هم می‌شود. مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از جمله کارشناسانی است که به این مهم تاکید دارد . او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: « بزرگترین مشکل آقای رئیسی به نظر من مشکلات زیست محیطی و زیربنایی کشور است».

وی تاکید کرد: «مسئله اقتصاد، تورم، مسکن، روابط خارجی و ... مسائل قابل حلی است، نه اینکه بگویم حتما حل خواهد شد اما قابل حل است. آنچه که حل نمی‌شود و بازگشت پذیر نیست، مساله سرزمین ایران است. الان دشت‌ها در حال نشست است، جنگل‌ها نصف شده، رودخانه‌ها بی‌آب یا آلوده شده است، چاه‌ها و باغ‌ها خشک شده است. کشاورزی در حال نابودی است و این‌ها مسائل اصلی مملکت است».

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: «متاسفانه در روزهای اخیر که مراسم تنفیذ را هم داشتم کوچک‌ترین اشاره‌ای به این مسائل نشد. حتی در آخرین مصاحبه آقای روحانی، آقای حیدری گفت که یک سوال محیط زیستی دارم اما یادش رفت بپرسد! درحالی که این مساله شوخی‌بردار نیست و موجب نابودی کشور است».

هاشمی‌طبا در پاسخ به اینکه به حل مسائل و مشکلات حل شدنی در دولت رئیسی چقدر می‌توان امیدوار بود؟ گفت: «مساله زیاد است اما همه آنها قابلیت حل دارد و فقط این‌هایی که گفتم است که اگر الان که خیلی هم دیر شده، نجنبیم دیگر قابل حل نیست. زمین نشست کرده را چطور باید برگرداند؟! ما به دست خودمان کارون را به این روز انداخته‎ایم و درست نمی‌کنیم درحالی که باید این‌ها را حل کرد».

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا رئیسی از لحاظ سیاسی با توجه به همسویی با سایر قوا مسیر همواری دارد یا با مشکلاتی مواجه خواهد شد؟ گفت: «اتفاقا مشکل از جانب کسانی است که می‌گویند ما اصولگرا و انقلابی و ... هستیم. لذا یقینا برای آقای رئیسی هم مشکلاتی ایجاد خواهد شد و چوب لای چرخ او خواهند گذاشت».

هاشمی طبا البته سرنوشت دولت رئیسی را با دولت احمدی‌نژاد یکی ندانست و گفت: «آقای احمدی نژاد مشکلات اساسی شخصیتی داشت که آقای رئیسی الحمدالله فاقد آن مشکلات است و به همین خاطر سرنوشت دولتش مثل احمدی‌نژاد نخواهد بود».

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها